Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

zamierzenia wrzesień

WRZESIEŃ W GRUPIE PROMYCZKI

Zadania wychowawcze i opiekuńcze

  • Adaptacja dzieci nowoprzyjętych do żłobka

  • Zapoznanie opiekunek z nowymi dziećmi w żłobku

  • Pobyt dziecka razem z rodzicem w żłobku

  • Nawiązywanie kontaktów z rodzicami dziecka w celu lepszego poznania dziecka i jego upodobań, a także w celu złagodzenia stresu u rodziców i zmniejszenia obaw o dziecko

  • Budowanie więzi emocjonalnej między dzieckiem a opiekunkami poprzez indywidualną zabawę

  • Odwracanie uwagi dziecka od powodu płaczu i tęsknoty poprzez zainteresowanie go atrakcyjną zabawką

  • Indywidualne podejście do dziecka z uwzględnieniem jego stanu emocjonalnego, aktywności i chęci do zabawy

 

Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:

  • Wprowadzanie słownictwa związanego z jesienią i zmianami zachodzącymi w przyrodzie jesienią - rozwijanie mowy biernej

  • Zachęcanie do gaworzenia, nazywania, wskazywania przedmiotów podczas oglądania książeczek

  • Aranżowanie zabaw z wykorzystaniem obrazków – wskazywanie i opowiadanie o przedmiotach, próby znajdywania tych przedmiotów na Sali

  • Ćwiczenia oddechowe : dmuchanie piórek, skrawków papieru

 

Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne:

  • Zabawy piramidami, wkładanie obręczy.

  • Budowanie wieży z klocków piankowych: piętrzenie, burzenie

  • Dowolne zabawy klockami waflowymi rozwijające wyobraźnię i precyzyjne kontrolowanie ruchów

  • Ćwiczenie czynności wkładania mniejszych elementów w większe. Opiekunka czuwa nad poprawnym manipulowaniem.

  • Stymulowanie reakcji sensoryczno-motorycznych: utrzymywanie w rączkach po jednej zabawce – postukiwanie nimi o siebie lub podłogę

  • Ćwiczenie chwytu pesetowego poprzez podawanie drobnych przedmiotów

 

Zajęcia umuzykalniające:
 

  • Zachęcanie dzieci do klaskania w rączki, poruszania się w takt melodii podczas śpiewanych przez opiekunkę piosenek

  • Zapoznanie z nowymi piosenkami: „Kolorowe listki”, „Kółko graniaste”, „Balonik”

  • Próby uczestnictwa w zabawach kołowych przy akompaniamencie

  • Dowolne tańce przy muzyce dziecięcej

Opracowała Angelika Snoch

 

Data dodania: 2024-09-05 07:10:26
Data edycji: 2024-09-05 07:10:28
Ilość wyświetleń: 44
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej