WRZESIEŃ W GRUPIE PROMYCZKI
Zadania wychowawcze i opiekuńcze
Adaptacja dzieci nowoprzyjętych do żłobka
Zapoznanie opiekunek z nowymi dziećmi w żłobku
Pobyt dziecka razem z rodzicem w żłobku
Nawiązywanie kontaktów z rodzicami dziecka w celu lepszego poznania dziecka i jego upodobań, a także w celu złagodzenia stresu u rodziców i zmniejszenia obaw o dziecko
Budowanie więzi emocjonalnej między dzieckiem a opiekunkami poprzez indywidualną zabawę
Odwracanie uwagi dziecka od powodu płaczu i tęsknoty poprzez zainteresowanie go atrakcyjną zabawką
Indywidualne podejście do dziecka z uwzględnieniem jego stanu emocjonalnego, aktywności i chęci do zabawy
Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:
Wprowadzanie słownictwa związanego z jesienią i zmianami zachodzącymi w przyrodzie jesienią - rozwijanie mowy biernej
Zachęcanie do gaworzenia, nazywania, wskazywania przedmiotów podczas oglądania książeczek
Aranżowanie zabaw z wykorzystaniem obrazków – wskazywanie i opowiadanie o przedmiotach, próby znajdywania tych przedmiotów na Sali
Ćwiczenia oddechowe : dmuchanie piórek, skrawków papieru
Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne:
Zabawy piramidami, wkładanie obręczy.
Budowanie wieży z klocków piankowych: piętrzenie, burzenie
Dowolne zabawy klockami waflowymi rozwijające wyobraźnię i precyzyjne kontrolowanie ruchów
Ćwiczenie czynności wkładania mniejszych elementów w większe. Opiekunka czuwa nad poprawnym manipulowaniem.
Stymulowanie reakcji sensoryczno-motorycznych: utrzymywanie w rączkach po jednej zabawce – postukiwanie nimi o siebie lub podłogę
Ćwiczenie chwytu pesetowego poprzez podawanie drobnych przedmiotów
Zajęcia umuzykalniające:
Zachęcanie dzieci do klaskania w rączki, poruszania się w takt melodii podczas śpiewanych przez opiekunkę piosenek
Zapoznanie z nowymi piosenkami: „Kolorowe listki”, „Kółko graniaste”, „Balonik”
Próby uczestnictwa w zabawach kołowych przy akompaniamencie
Dowolne tańce przy muzyce dziecięcej
Opracowała Angelika Snoch
76-031 Mścice
ul. Szkolna 1c