ZADANIA WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZE
,,Witaj, żłobku’’- umacnianie poczucia przyjaźni, kształtowanie pozytywnych postaw wśród dzieci,
Przywitanie nowych żłobkowiczów- zachęcanie do swobodnej i zgodnej zabawy z rówieśnikami oraz czerpania z niej radości,
Przypomnienie kodeksu żłobkowicza i zachęcanie do jego przyswajania,
Zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na żłobkowym placu,
Doskonalenie samodzielnego spożywania posiłków i zachęcanie do zjadania całej porcji,
Kształtowanie nawyków higienicznych i prozdrowotnych poprzez mycie rak i buzi,
Nocnikowanie i wdrażanie sygnalizowania potrzeb fizjologicznych.
ZAJĘCIA Z ZAKRESU ROZWOJU MOWY I MYŚLENIA, ROZWÓJ POZNAWCZY
Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie i określanie pogody (słońce ,deszcz, wiat, chmury),
Eksperyment ,,Pomieszały się kolory’’- zajęcia sensoryczne z użyciem farb,
,,Warzywna sałatka’’-rozwijanie wrażliwości węchowej, smakowej i dotykowej dzieci,
,,Na straganie”- wspólne czytanie wiersza z wykorzystaniem flanelografu,
,,Wpadła gruszka do fartuszka’’- poznajemy owoce z sadu i sezonowe warzywa,
Jakie dary niesie jesień?- przywitanie nowej pory roku, zapoznanie się z pierwszymi oznakami jesieni,
,,Gdzie mieszka to zwierzę?’’- poznajemy zwierzęta i miejsca gdzie możemy je spotkać,
Zabawy ortofoniczne i dźwiękonaśladowcze- szumi las, kukułeczka kuka, huczy sowa,
,,Dzień kropki’’- zabawy pobudzające kreatywność i spostrzegawczość.
ZAJĘCIA MANIPULACYJNO-KONSTRUKCYJNE I PLASTYCZNE
Rozwój manipulacji i ruchów precyzyjnych: układanie klocków o różnej wielkości i kształcie, piramidy, obręcze, kolorowe kubki, tablice manipulacyjne - usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
,,Biedroneczki są w kropeczki’’- wyklejanie płaszczyzny plasteliną,
,,Rumiane jabłuszko’’- wypełnianie konturu wykorzystując różne techniki: pędzel, kredka, bibuła,
,,Jakie dary niesie jesień?’’- dzieci dekorują suknię Pani Jesieni kolorowymi listkami nazbieranymi podczas spaceru na świeżym powietrzu,
Kompozycja przestrzenna ,,Grzybek’’-przyklejanie gotowych elementów,
ROZWÓJ RUCHOWO-FIZYCZNY
Zabawy ruchowo-naśladowcze- ,,Dwie małe żabki grają sobie w łapki’’, ,,Lata mucha”,
,,Gimnastyka smyka’’- skłony, podskoki, turlanie, kucanie
Zabawy w kole ze śpiewem ,, Lisek łakomczuszek”, ,,Deszczyk pada’’, ,,Stary niedźwiedź’’,
Zabawy z elementami równowagi - ,,Idź uważnie’’, ,,Przejdź po kładce’’- pobudzanie aktywności fizycznej dziecka i zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu,
Zabawy rozwijające mięśnie grzbietu i nóg: rowerek, kopanie balonika, skok w dal i wzwyż,
Rozwijanie umiejętności pokonywania przeszkód, poruszanie się w różnych kierunkach, szukanie wyjścia z labiryntu, podążanie za dźwiękiem.
Opracowała Anna Filochowska
76-031 Mścice
ul. Szkolna 1c