STYCZEŃ W GRUPIE KRABIKI
ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE
Nabieranie nawyków porządkowych: sprzątanie zabawek po zakończonej zabawie,segregowanie według rodzaju i wyznaczonego miejsca;
Doskonalenie nawyku zgodnej i wspólnej zabawy z rówieśnikami;
Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie :dzielenie się zabawkami ,cierpliwe czekanie na swoją kolej, siedzenie w kole;
Wpajanie nawyków higienicznych:samodzielne mycie rączek,;
Nauka samodzielnegospożywania posiłków,pokazywanie i wspomaganie dziecka w samodzielnym korzystaniu z łyżki,widelca i kubka
Nabieranie nawyków grzecznościowych zależnie od sytuacji: witamy się i żegnamy z opiekunami i kolegami w Żłobku,używanie słów;dziękuję ,proszę ,przepraszam.
Obchodzimy Dzień Babci i Dzień Dziadka; słuchanie wierszyków i piosenek o rodzinnym święcie
ZADANIA DYDAKTYCZNE :
PANI ZIMA W ODWIEDZINACH U DZIECI
1.Zabawy umuzykalniająco -ruchowe:
zabawy ruchowe do utworów ,,Tupu tup po śniegu' ,Panie bałwanie, ,,Płatek śniegu''
ćwiczenia rytmiczne z wykorzystaniem instrumentów muzycznych, zabawy muzyczne ze zmianą tempa.
zabawy ruchowe w formie opowieści ,Lepimy bałwanka''
zabawy ruchowo naśladowcze przy piosenkach o Babci i Dziadku:
,,Okulary babci'', ,,Dziadek'',Babciu droga Babciu
2.Zabawy z zakresu mowy i myślenia:
poznajemy zwierzęta ,które trzeba dokarmiać zimą.Dzieci poznają co jedzą zwierzęta.
czytanienie wiersza o dokarmianiu leśnych zwierząt:,,Domek dla ptaszków , ,,Biegały ptaszki''-rozwijanie wyobraźni;.
utrwalenie pojęć ,,śnieg'', ,,zima'', mróz;''
nauka wierszyka z pokazywaniem ,,Kocham moich dziadków'';
gimnastyka buzi i języka :wierszyki ,,Smok'', Sześć jajeczek'', ,,Buzia umie dużo sztuczek'';
ćwiczenia artykulacyjne ,,Głosy ptaków,,;
pogadanka na temat roli Babci i Dziadka w rodzinie;
3.Zabawy plastyczne:
Praca plastyczna ,,Karmnik dla ptaków''
zabawy ze śniegiem,zimowy krajobraz -metoda wyklejania watą
przygotowywanie upominków dla Babci i Dziadka
Zabawy manipulacyjno- konstrukcyjne :
układanie drewnianych puzzli-dopasowywanie elementów o różnej wielkości, kształcie i liczbie.
Zabawa konstrukcyjna ,,wysoka i niska wieża''-utrwalanie pojęć wysoki i niski
Piramidy ,wkładanki,rzucanie do celu,obręcze-rozwój zręczności i koordynacji ruchów,usprawnianie pracy dłoni
zabawy z chustą animacyjną
Opracowała
Karolina Kozłowska
76-031 Mścice
ul. Szkolna 1c