Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia styczeń

STYCZEŃ W GRUPIE PROMYCZKI

Zadania wychowawcze i opiekuńcze.

 

  • nabieranie nawyków porządkowych: sprzątanie zabawek po zakończonej zabawie, segregowanie według rodzaju i miejsca gdzie powinny się znajdować,

  • nauka zgodnego, wspólnego działania i współpracy z rówieśnikami,

  • utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: siedzenie w kole, czekanie na swoją kolej, dzielenie się zabawkami,

  • dalsze wpajanie nawyków higienicznych: samodzielne mycie rączek, podciąganie rękawów, zachęcanie do samodzielnego rozbierania i ubierania się na czas leżakowania,

  • zachęcanie do sygnalizowania potrzeb fizjologicznych,

  • zasuwanie krzesełek po odejściu od stolika,

  • prowokowanie do przywitania się i pożegnania

 

 

HU HU HA NASZA ZIMA NIE JEST ZŁA”

 

1. Zajęcia umuzykalniająco- ruchowe.

 

  • Zabawy przy piosenkach „Bałwankowa rodzina”, „ Biały walczyk”,„Tak się zachmurzyło”- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu.

  • Zabawa ruchowa „ Saneczki”, „Pada śnieg”,

  • Zabawa kołowa ze śpiewem „Stary niedźwiedź mocno śpi”.

  • Zabawy przy piosenkach „ Gawron”, „Sikoreczki”.

  • Zabawy ruchowo naśladowcze przy piosenkach o Babci i Dziadku, „Kiedy babcia była mała”, „Dziadek”.

  • Osłuchanie z piosenką „ Babciu droga babciu” i zabawa przy niej.

 

2. Zajęcia z zakresu mowy i myślenia

 

  • Rozmowa kierowana w oparciu o ilustracje-na temat zabaw na śniegu: lepienie śnieżek, jazda na sankach.

  • Słuchanie opowiadań o tematyce zimowej, oglądanie książeczek.

  • Pogadanka na temat konieczności pomagania zwierzętom zimą, poznawanie zwierząt żyjących w lasach.

  • Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego „ Sarenki”.

  • Sen zimowy – co to takiego i kto w niego zapada.

  • Zabawa duży cz mały, określanie różnic w wielkości zwierząt.

  • Przygotowanie programu artystycznego z okazji święta Babci i Dziadka.

  • Słuchanie wiersza „Zabawy z Babcią” B. Formy

  • Pogadanka na temat roli Babci i Dziadka w rodzinie.

     

3. Zabawa plastyczne.

 

  • Praca plastyczna „Nasz bałwanek”.

  • Wyklejanie legowiska dla niedźwiedzia i umieszczanie tam misia.

  • Przygotowanie upominków dla Babci i Dziadka.

 

4. Zabawy manipulacyjno- konstrukcyjne

 

  • Zabawy z chustą animacyjną.

  • Układanie puzzli o tematyce zimowej, puzzle dostosowane do wieku dzieci.

  • Budowanie z klocków.

  • Układanie puzzli drewnianych. Opracowała:

    Justyna Kopiec

 

Data dodania: 2024-01-01 22:07:33
Data edycji: 2024-01-10 22:08:00
Ilość wyświetleń: 67
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej