Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia październik 2024

PAŹDZIERNIK W GRUPIE KRABIKI

 

Zadania wychowawcze i opiekuńcze:

  • Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie butów, garderoby,

  • samodzielne mycie rączek i buzi po posiłkach oraz po spacerze.

  • Indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych oraz próby samodzielnego korzystania z toalety.

  • Bawimy się zgodnie i bezpiecznie, szanujemy zabawki i zamieniamy się nimi podczas zabawy

  • Wpajanie nawyków grzecznościowych – utrwalenie poznanych słów (proszę, dziękuję, przepraszam)

  • Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: siedzenie w kole, odkładanie zabawek na miejsce, spokojne siedzenie podczas posiłków,

  • Usprawnianie samoobsługi: wspomaganie umiejętności samodzielności w piciu z kubka, posługiwaniu się łyżką, widelcem,

  • Wpajanie nawyków grzecznościowych, higienicznych i porządkowych: m. in. rytuał powitania i pożegnania, porządkowanie zabawek,

Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne i ruchowe:

  • Zabawy umuzykalniająco – ruchowe ze śpiewem: „Deszczyk stuka'', Kolorowe listki'' Zbieramy grzyby'' Muchomorki rosną w trawie''

  • Zabawy integrujące grupę: siedzenie w kole, zabawy i próby tańca w parach, zabawa w kole Walczyk'' ,,Lisek'', ,,Balonik''

  • Codzienny pobyt na świeżym powietrzu: hartowanie dzieci, dostarczanie pozytywnych emocji. Spacery po okolicy w poszukiwaniu jesiennych skarbów zbieranie kolorowych liści,

  • Zabawa ruchowo- naśladowcza „drzewa i liście”

  • Zabawy rozwijające motorykę małą: zabawy z wykorzystaniem piasku kinetycznego, „Tu paluszek”, „Kółko małe, kółko duże”, „Policzymy co się ma”, „Umiem liczyć”, „Dylu, dylu”

  • Zabawy manipulacyjno konstrukcyjne: zabawy z chustą animacyjną „w lesie”, piętrzenie i burzenie z wykorzystaniem klocków o różnych wielkościach,

  • Zabawy plastyczne: „Czerwony muchomorek”, „Złoty jesienny liść”, „Idziemy na grzyby”, „Skarby jesieni” Wiewióreczka'' ,,Czerwone jabłuszko'' Wyklejanie wiewiórki z kolorowego papieru, ,malowanie, kolorowanie farbami jesiennych warzyw – marchew, pomidor, ogórek, grzyby, wyklejanie ogona wiewiórki kawałkami bibuły

  • Zabawy z chustą animacyją „Pada deszczyk”, „Ruda wiewióreczka”

Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:

  • Rozmowa kierowana na temat wyglądu wiewiórki i jej życia w lesie, słuchanie wiersza I. Salach „Wiewiórka”.

  • Rozmowa kierowana na temat rozmowa na temat wyglądu muchomora, gdzie go można spotkać i dlaczego trzeba na niego uważać? Słuchanie wiersza „Muchomor”.

  • Ćwiczenia warg „Ćwiczymy wargi” (parskanie, całusy itp.),

  • Mały wietrzyk, duży wiatr”- usprawnianie narządów artykulacyjnych - ćwiczenia oddechowe z użyciem piórek,

  • Poznawanie samogłosek prymarnych (A, U, E) i sekundarnych (I, O, Y).

  • Ćwiczenia artykulacyjne „Naśladujemy głosy”,

  • Zbieranie kolorowych, jesiennych liści, segregowanie ich według danego koloru,  Zabawa „echo” - powtarzanie słów: głośno, cicho, szeptem,

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    opracowała

                                                                                                                                                             Karolina Kozłowska

 

Data dodania: 2024-09-30 22:40:02
Data edycji: 2024-09-30 22:40:08
Ilość wyświetleń: 39
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej