PAŹDZIERNIK W GRUPIE KRABIKI
Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie butów, garderoby,
samodzielne mycie rączek i buzi po posiłkach oraz po spacerze.
Indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych oraz próby samodzielnego korzystania z toalety.
Bawimy się zgodnie i bezpiecznie, szanujemy zabawki i zamieniamy się nimi podczas zabawy
Wpajanie nawyków grzecznościowych – utrwalenie poznanych słów (proszę, dziękuję, przepraszam)
Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: siedzenie w kole, odkładanie zabawek na miejsce, spokojne siedzenie podczas posiłków,
Usprawnianie samoobsługi: wspomaganie umiejętności samodzielności w piciu z kubka, posługiwaniu się łyżką, widelcem,
Wpajanie nawyków grzecznościowych, higienicznych i porządkowych: m. in. rytuał powitania i pożegnania, porządkowanie zabawek,
Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne i ruchowe:
Zabawy umuzykalniająco – ruchowe ze śpiewem: „Deszczyk stuka'', Kolorowe listki'' Zbieramy grzyby'' Muchomorki rosną w trawie''
Zabawy integrujące grupę: siedzenie w kole, zabawy i próby tańca w parach, zabawa w kole Walczyk'' ,,Lisek'', ,,Balonik''
Codzienny pobyt na świeżym powietrzu: hartowanie dzieci, dostarczanie pozytywnych emocji. Spacery po okolicy w poszukiwaniu jesiennych skarbów zbieranie kolorowych liści,
Zabawa ruchowo- naśladowcza „drzewa i liście”
Zabawy rozwijające motorykę małą: zabawy z wykorzystaniem piasku kinetycznego, „Tu paluszek”, „Kółko małe, kółko duże”, „Policzymy co się ma”, „Umiem liczyć”, „Dylu, dylu”
Zabawy manipulacyjno konstrukcyjne: zabawy z chustą animacyjną „w lesie”, piętrzenie i burzenie z wykorzystaniem klocków o różnych wielkościach,
Zabawy plastyczne: „Czerwony muchomorek”, „Złoty jesienny liść”, „Idziemy na grzyby”, „Skarby jesieni” Wiewióreczka'' ,,Czerwone jabłuszko'' Wyklejanie wiewiórki z kolorowego papieru, ,malowanie, kolorowanie farbami jesiennych warzyw – marchew, pomidor, ogórek, grzyby, wyklejanie ogona wiewiórki kawałkami bibuły
Zabawy z chustą animacyją „Pada deszczyk”, „Ruda wiewióreczka”
Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:
Rozmowa kierowana na temat wyglądu wiewiórki i jej życia w lesie, słuchanie wiersza I. Salach „Wiewiórka”.
Rozmowa kierowana na temat rozmowa na temat wyglądu muchomora, gdzie go można spotkać i dlaczego trzeba na niego uważać? Słuchanie wiersza „Muchomor”.
Ćwiczenia warg „Ćwiczymy wargi” (parskanie, całusy itp.),
Mały wietrzyk, duży wiatr”- usprawnianie narządów artykulacyjnych - ćwiczenia oddechowe z użyciem piórek,
Poznawanie samogłosek prymarnych (A, U, E) i sekundarnych (I, O, Y).
Ćwiczenia artykulacyjne „Naśladujemy głosy”,
Zbieranie kolorowych, jesiennych liści, segregowanie ich według danego koloru, Zabawa „echo” - powtarzanie słów: głośno, cicho, szeptem,
opracowała
Karolina Kozłowska
76-031 Mścice
ul. Szkolna 1c