Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia październik 2024

PAŹDZIERNIK W GRUPIE KRABIKI

 

Zadania wychowawcze i opiekuńcze:

  • Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie butów, garderoby,

  • samodzielne mycie rączek i buzi po posiłkach oraz po spacerze.

  • Indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych oraz próby samodzielnego korzystania z toalety.

  • Bawimy się zgodnie i bezpiecznie, szanujemy zabawki i zamieniamy się nimi podczas zabawy

  • Wpajanie nawyków grzecznościowych – utrwalenie poznanych słów (proszę, dziękuję, przepraszam)

  • Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: siedzenie w kole, odkładanie zabawek na miejsce, spokojne siedzenie podczas posiłków,

  • Usprawnianie samoobsługi: wspomaganie umiejętności samodzielności w piciu z kubka, posługiwaniu się łyżką, widelcem,

  • Wpajanie nawyków grzecznościowych, higienicznych i porządkowych: m. in. rytuał powitania i pożegnania, porządkowanie zabawek,

Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne i ruchowe:

  • Zabawy umuzykalniająco – ruchowe ze śpiewem: „Deszczyk stuka'', Kolorowe listki'' Zbieramy grzyby'' Muchomorki rosną w trawie''

  • Zabawy integrujące grupę: siedzenie w kole, zabawy i próby tańca w parach, zabawa w kole Walczyk'' ,,Lisek'', ,,Balonik''

  • Codzienny pobyt na świeżym powietrzu: hartowanie dzieci, dostarczanie pozytywnych emocji. Spacery po okolicy w poszukiwaniu jesiennych skarbów zbieranie kolorowych liści,

  • Zabawa ruchowo- naśladowcza „drzewa i liście”

  • Zabawy rozwijające motorykę małą: zabawy z wykorzystaniem piasku kinetycznego, „Tu paluszek”, „Kółko małe, kółko duże”, „Policzymy co się ma”, „Umiem liczyć”, „Dylu, dylu”

  • Zabawy manipulacyjno konstrukcyjne: zabawy z chustą animacyjną „w lesie”, piętrzenie i burzenie z wykorzystaniem klocków o różnych wielkościach,

  • Zabawy plastyczne: „Czerwony muchomorek”, „Złoty jesienny liść”, „Idziemy na grzyby”, „Skarby jesieni” Wiewióreczka'' ,,Czerwone jabłuszko'' Wyklejanie wiewiórki z kolorowego papieru, ,malowanie, kolorowanie farbami jesiennych warzyw – marchew, pomidor, ogórek, grzyby, wyklejanie ogona wiewiórki kawałkami bibuły

  • Zabawy z chustą animacyją „Pada deszczyk”, „Ruda wiewióreczka”

Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:

  • Rozmowa kierowana na temat wyglądu wiewiórki i jej życia w lesie, słuchanie wiersza I. Salach „Wiewiórka”.

  • Rozmowa kierowana na temat rozmowa na temat wyglądu muchomora, gdzie go można spotkać i dlaczego trzeba na niego uważać? Słuchanie wiersza „Muchomor”.

  • Ćwiczenia warg „Ćwiczymy wargi” (parskanie, całusy itp.),

  • Mały wietrzyk, duży wiatr”- usprawnianie narządów artykulacyjnych - ćwiczenia oddechowe z użyciem piórek,

  • Poznawanie samogłosek prymarnych (A, U, E) i sekundarnych (I, O, Y).

  • Ćwiczenia artykulacyjne „Naśladujemy głosy”,

  • Zbieranie kolorowych, jesiennych liści, segregowanie ich według danego koloru,  Zabawa „echo” - powtarzanie słów: głośno, cicho, szeptem,

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    opracowała

                                                                                                                                                             Karolina Kozłowska

 

Data dodania: 2024-09-30 22:40:02
Data edycji: 2024-09-30 22:40:08
Ilość wyświetleń: 18
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej