Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia październik 2023

PAŹDZIERNIK W GRUPIE KRABIKI
1. ZADANIA WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZE
• dalsza adaptacja dzieci w otoczeniu żłobkowym, budowanie bezpieczeństwa i pewności siebie,
• rozwijanie umiejętności współpracy w grupie (siedzimy w kółeczku, czekamy na swoją kolej),
• stwarzanie dzieciom przyjaznej, spokojnej atmosfery, zrozumienie rozdrażnienia dziecka i
szanowanie jego uczuć poprzez wsparcie emocjonalne,
• wpajanie nawyków higienicznych i porządkowych (myjemy raczki, sprzątamy po skończonej
zabawie, zasuwamy krzesełka po odejściu od stolika,
• zachęcanie do powitania i pożegnania.
2. ZAJĘCIA Z ZAKRESU ROZWOJU MOWY, MYŚLENIA, ROZWÓJ POZNAWCZY
• ,,Jesień”- poznajemy nową porę roku: cechy ,kolory jesieni i jej oznaki,
• ,,Dary jesieni”- szukamy kolorowych liści podczas spacerów na żłobkowym placu,
• czytanie bajek i wierszyków o tematyce jesiennej ,,Idzie jesień’’, ,,Dynia”, ,,Wiewiórka”,
• wzbogacanie estetycznych przeżyć dziecka poprzez poznawanie różnych barw i kształtów
(czerwony liść, żółty parasol, pomarańczowa dynia),
• zabawy umuzykalniające ,,Kap, kap”, ,,Dmucha wiatr”, ,,Stary niedźwiedź”,
• ,,Szukamy jesieni’’- zachęcanie dzieci do wskazywania i nazywania widocznych jesiennych
ilustracji: kasztany, jarzębina, grzybki, listki, dynia, jeż, wiewiórka).
3. ZAJĘCIA MANIPULACYJNO-KONSTRUKCYJNE I PLASTYCZNE
• klocki plastikowe i drewniane: piętrzenie, szeregowanie, burzenie,
• zabawy manipulacyjno-konstrukcyjne z użyciem kolorowych pianek,
• puzzle drewniane: usprawnianie chwytu pęsetkowego i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
• zabawy paluszkowe; ,,Idzie rak’’, ,,Kominiarz”, ,,Pięć paluszków”, ,,Moje raczki”,
• praca plastyczna ,,Jesienny deszczyk”- malowanie kropek na papierze za pomocą paluszków
zamoczonych w farbach,
• ,,Grzybobranie”- wypełnianie kształtu grzybka przy użyciu materiałów o różnorodnej fakturze.
4. ROZWÓJ RUCHOWY I FIZYCZNY
• zabawy z piłką (kopanie, turlanie, popychanie, łapanie),
• zachęcanie dzieci do wykonywania prostych ruchów naśladowczych oraz świadomego
kontrolowania ciała: machanie, klaskanie, ruchy potakujące i przeczące głowy i rączek,
• ,,Tunel’’- zabawy z elementami czworakowania, pełzania i czołgania,
• zabawy rozwijające motorykę dużą z użyciem chusty animacyjnej,
• zabawy orientacyjno-porządkowe ,,Gdzie leżała ta zabawka’’, ,, Hop grzybku do koszyczka”,
• zabawy taneczno-ruchowe integrujące grupę ,, Bańkę łap”, ,,Ram sam”, ,,Koła autobusu”.
Opracowała
Anna Filochowsk

Data dodania: 2023-10-02 22:03:19
Data edycji: 2024-01-10 22:05:52
Ilość wyświetleń: 47
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej