Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia październik 2023

PAŹDZIERNIK W GRUPIE KRABIKI
1. ZADANIA WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZE
• dalsza adaptacja dzieci w otoczeniu żłobkowym, budowanie bezpieczeństwa i pewności siebie,
• rozwijanie umiejętności współpracy w grupie (siedzimy w kółeczku, czekamy na swoją kolej),
• stwarzanie dzieciom przyjaznej, spokojnej atmosfery, zrozumienie rozdrażnienia dziecka i 
szanowanie jego uczuć poprzez wsparcie emocjonalne,
• wpajanie nawyków higienicznych i porządkowych (myjemy raczki, sprzątamy po skończonej
zabawie, zasuwamy krzesełka po odejściu od stolika,
• zachęcanie do powitania i pożegnania.
2. ZAJĘCIA Z ZAKRESU ROZWOJU MOWY, MYŚLENIA, ROZWÓJ POZNAWCZY
• ,,Jesień”- poznajemy nową porę roku: cechy ,kolory jesieni i jej oznaki,
• ,,Dary jesieni”- szukamy kolorowych liści podczas spacerów na żłobkowym placu,
• czytanie bajek i wierszyków o tematyce jesiennej ,,Idzie jesień’’, ,,Dynia”, ,,Wiewiórka”,
• wzbogacanie estetycznych przeżyć dziecka poprzez poznawanie różnych barw i kształtów
(czerwony liść, żółty parasol, pomarańczowa dynia),
• zabawy umuzykalniające ,,Kap, kap”, ,,Dmucha wiatr”, ,,Stary niedźwiedź”,
• ,,Szukamy jesieni’’- zachęcanie dzieci do wskazywania i nazywania widocznych jesiennych
ilustracji: kasztany, jarzębina, grzybki, listki, dynia, jeż, wiewiórka).
3. ZAJĘCIA MANIPULACYJNO-KONSTRUKCYJNE I PLASTYCZNE
• klocki plastikowe i drewniane: piętrzenie, szeregowanie, burzenie,
• zabawy manipulacyjno-konstrukcyjne z użyciem kolorowych pianek,
• puzzle drewniane: usprawnianie chwytu pęsetkowego i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
• zabawy paluszkowe; ,,Idzie rak’’, ,,Kominiarz”, ,,Pięć paluszków”, ,,Moje raczki”,
• praca plastyczna ,,Jesienny deszczyk”- malowanie kropek na papierze za pomocą paluszków
zamoczonych w farbach,
• ,,Grzybobranie”- wypełnianie kształtu grzybka przy użyciu materiałów o różnorodnej fakturze.
4. ROZWÓJ RUCHOWY I FIZYCZNY
• zabawy z piłką (kopanie, turlanie, popychanie, łapanie),
• zachęcanie dzieci do wykonywania prostych ruchów naśladowczych oraz świadomego
kontrolowania ciała: machanie, klaskanie, ruchy potakujące i przeczące głowy i rączek,
• ,,Tunel’’- zabawy z elementami czworakowania, pełzania i czołgania,
• zabawy rozwijające motorykę dużą z użyciem chusty animacyjnej,
• zabawy orientacyjno-porządkowe ,,Gdzie leżała ta zabawka’’, ,, Hop grzybku do koszyczka”,
• zabawy taneczno-ruchowe integrujące grupę ,, Bańkę łap”, ,,Ram sam”, ,,Koła autobusu”.
Opracowała
Anna Filochowsk

Data dodania: 2023-10-02 22:03:19
Data edycji: 2024-01-10 22:05:52
Ilość wyświetleń: 65
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej