PAŹDZIERNIK W GRUPIE PROMYCZKI
ZADANIA WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZE
dalsza adaptacja dzieci w otoczeniu żłobkowym, budowanie bezpieczeństwa i pewności siebie,
stwarzanie dzieciom przyjaznej, spokojnej atmosfery, zrozumienie rozdrażnienia dzieckai szanowanie jego uczućpoprzez wsparcie emocjonalne,
rozwijanie umiejętności współpracy w grupie(siedzimy w kółeczku, czekamy na swoją kolej),
zachęcanie do powitania i pożegnania,
wpajanie nawyków higienicznych i porządkowych (myjemy raczki, sprzątamy po skończonej zabawie, zasuwamy krzesełka po odejściu od stolika,
ZAJĘCIA Z ZAKRESU ROZWOJU MOWY, MYŚLENIA, ROZWÓJ POZNAWCZY
,,Jesień”-poznajemy nowąporę roku: cechy ,kolory jesieni i jej oznaki,
,,Dary jesieni”-szukamy kolorowych liści podczas spacerów na żłobkowym placu,
czytanie bajek i wierszyków o tematyce jesiennej ,,Idzie jesień’’, ,,Dynia”,,,Wiewiórka”,
wzbogacanieestetycznych przeżyć dziecka poprzez poznawanie różnych barw i kształtów (czerwony liść, żółty parasol, pomarańczowa dynia),
zabawy umuzykalniające ,,Kap,kap”, ,,Dmucha wiatr”, ,,Stary niedźwiedź”,
,,Szukamy jesieni’’-zachęcanie dzieci do wskazywania i nazywania widocznych jesiennych ilustracji: kasztany, jarzębina,grzybki,listki,dynia, jeż, wiewiórka).
ZAJĘCIA MANIPULACYJNO-KONSTRUKCYJNE I PLASTYCZNE
klocki plastikowe i drewniane: piętrzenie,szeregowanie, burzenie,
zabawy manipulacyjno-konstrukcyjne z użyciem kolorowych pianek,
puzzle drewniane: usprawnianie chwytu pęsetkowegoi koordynacji wzrokowo-ruchowej,
zabawy paluszkowe; ,,Tu paluszek’’, ,,Rączki robią...”, ,,Pięć paluszków”, ,,Moje raczki”,
,,Grzybobranie”-wypełnianie kształtu grzybka przy użyciu materiałów o różnorodnej fakturze,
praca plastyczna ,,Jesienny deszczyk”-malowanie kropek na papierze za pomocą paluszków zamoczonych w farbach.
ROZWÓJ RUCHOWY I FIZYCZNY
zabawy orientacyjno-porządkowe ,,Gdzie leżała ta zabawka’’, ,, Hop grzybku do koszyczka”,
zachęcanie dzieci do wykonywania prostych ruchów naśladowczych oraz świadomego kontrolowania ciała: machanie, klaskanie, ruchy potakujące i przeczące głowy i rączek,
zabawy rozwijające motorykę dużą z użyciem chusty animacyjnej,
zabawy z piłką (kopanie, turlanie, popychanie, łapanie),
zabawy taneczno-ruchowe integrujące grupę ,,Bańkę łap”, ,,Ram sam”, ,,Koła autobusu”
,,Tunel’’-zabawy z elementamiczworakowania, pełzania i czołgania.
Opracowała
Justyna Kopiec
76-031 Mścice
ul. Szkolna 1c