Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

zamierzenia październik

PAŹDZIERNIK W GRUPIE PROMYCZKI

 

ZADANIA WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZE

 

  • dalsza adaptacja dzieci w otoczeniu żłobkowym, budowanie bezpieczeństwa i pewności siebie,

  • stwarzanie dzieciom przyjaznej, spokojnej atmosfery, zrozumienie rozdrażnienia dzieckai szanowanie jego uczućpoprzez wsparcie emocjonalne,

    rozwijanie umiejętności współpracy w grupie(siedzimy w kółeczku, czekamy na swoją kolej),

  • zachęcanie do powitania i pożegnania,

  • wpajanie nawyków higienicznych i porządkowych (myjemy raczki, sprzątamy po skończonej zabawie, zasuwamy krzesełka po odejściu od stolika,

  •  

ZAJĘCIA Z ZAKRESU ROZWOJU MOWY, MYŚLENIA, ROZWÓJ POZNAWCZY

 

  • ,,Jesień”-poznajemy nowąporę roku: cechy ,kolory jesieni i jej oznaki,

  • ,,Dary jesieni”-szukamy kolorowych liści podczas spacerów na żłobkowym placu,

  • czytanie bajek i wierszyków o tematyce jesiennej ,,Idzie jesień’’, ,,Dynia”,,,Wiewiórka”,

  • wzbogacanieestetycznych przeżyć dziecka poprzez poznawanie różnych barw i kształtów (czerwony liść, żółty parasol, pomarańczowa dynia),

  • zabawy umuzykalniające ,,Kap,kap”, ,,Dmucha wiatr”, ,,Stary niedźwiedź”,

  • ,,Szukamy jesieni’’-zachęcanie dzieci do wskazywania i nazywania widocznych jesiennych ilustracji: kasztany, jarzębina,grzybki,listki,dynia, jeż, wiewiórka).

 

ZAJĘCIA MANIPULACYJNO-KONSTRUKCYJNE I PLASTYCZNE

 

  • klocki plastikowe i drewniane: piętrzenie,szeregowanie, burzenie,

  • zabawy manipulacyjno-konstrukcyjne z użyciem kolorowych pianek,

  • puzzle drewniane: usprawnianie chwytu pęsetkowegoi koordynacji wzrokowo-ruchowej,

  • zabawy paluszkowe; ,,Tu paluszek’’, ,,Rączki robią...”, ,,Pięć paluszków”, ,,Moje raczki”,

  • ,,Grzybobranie”-wypełnianie kształtu grzybka przy użyciu materiałów o różnorodnej fakturze,

  • praca plastyczna ,,Jesienny deszczyk”-malowanie kropek na papierze za pomocą paluszków zamoczonych w farbach.

 

ROZWÓJ RUCHOWY I FIZYCZNY

 

  • zabawy orientacyjno-porządkowe ,,Gdzie leżała ta zabawka’’, ,, Hop grzybku do koszyczka”,

    zachęcanie dzieci do wykonywania prostych ruchów naśladowczych oraz świadomego kontrolowania ciała: machanie, klaskanie, ruchy potakujące i przeczące głowy i rączek,

    zabawy rozwijające motorykę dużą z użyciem chusty animacyjnej,

  • zabawy z piłką (kopanie, turlanie, popychanie, łapanie),

    zabawy taneczno-ruchowe integrujące grupę ,,Bańkę łap”, ,,Ram sam”, ,,Koła autobusu”

  • ,,Tunel’’-zabawy z elementamiczworakowania, pełzania i czołgania.

 

 

 

 

 

Opracowała

Justyna Kopiec

Data dodania: 2024-11-04 15:08:49
Data edycji: 2024-11-04 15:08:56
Ilość wyświetleń: 37
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej