Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia na miesiąc Marzec

MARZEC W GRUPIE PROMYCZKI

 

ZADANIA
PIELĘGNACYJNO – OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZE

 

  • Zachęcanie do przywitania się oraz pożegnania;

  • Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: dzielenie się zabawkami, cierpliwe czekanie na swoją kolej, siedzenie w kole;

  • nauka zgodnej i wspólnej współpracy z rówieśnikami;

  • Nabieranie nawyków porządkowych: sprzątanie zabawek po zakończonej zabawie, segregowanie według rodzaju i wyznaczonego miejsca;

  • Nabieranie nawyków grzecznościowych zależnie od sytuacji: „dziękuję”, „proszę”, „przepraszam”;

  • Nabieranie nawyku siadania na swoim miejscu przy stolikach oraz zasuwanie krzesełek po odejściu od stolika;

  • Wpajanie nawyków higienicznych: samodzielne mycie rączek, podciąganie rękawów, samodzielne rozbieranie i ubieranie na czas leżakowania,

  • Wpajanie nawyków sygnalizowania potrzeb fizjologicznych.

 

ZADANIA DYDAKTYCZNE

1. Zajęcia umuzykalniająco – ruchowe

 

  • Słuchanie piosenki: „Marcowe słońce”- próby określenia piosenka wesoła – smutna, reagowanie na zmianę rytmu wolno – szybko;

  • Osłuchanie i zabawa ruchowa przy piosence: „Marzec czarodziej”, „Maszeruje wiosna”;

  • Słuchanie piosenki „ Marcowe żaby”;

  • Zabawa ruchowo- naśladowcza do piosenki pt. „Marzec czarodziej”

  • Opowiadanie ruchowe pt. Marcowy spacer;

  • Zabawa w kole ze śpiewem – doskonalenie umiejętności ustawiania i poruszania się;

  • Marcowa orkiestra- zabawa umuzykalniająca z zastosowaniem instrumentów;

  • Zabawa „Budzimy niedźwiadka”;

2. Zajęcia z zakresu mowy i myślenia

 

  • Zapoznanie z nazwą miesiąca, przedstawienie go na podstawie wiersza „Marzec”;

  • Obserwowanie zmian zachodzących w marcowej pogodzie;

  • Poszerzanie słownictwa dotyczącego nazewnictwa określającego zjawiska atmosferyczne (deszcz, śnieg, słońce, wiatr...);

  • Posługiwanie się liczebnikami głównymi do trzech;

  • Obserwacja zjawiska topnienia lodu- eksperyment;

  • Utrwalanie kształtów;

  • Historyjka obrazkowa- pożegnanie bałwanka. Przypomnienie zjawisk związanych z zimą, zapoznanie ze zmianami występującymi w przyrodzie, w zwiąsku z nadchodzącą wiosną;

  • Utrwalanie kolorów: czerwony, żółty, zielony;

  • Oglądanie ilustracji przedstawiających wiosnę – opowiadanie dzieciom
    o wiosennej pogodzie;

  • Wprowadzanie słownictwa związanego z wiosną, zmianami pogody- rozwój mowy biernej;

  • Oglądanie obrazków – wskazywanie i opowiadanie o przedmiotach znajdujących się na obrazkach, zachęcanie do nazywania, wskazywania;

  • Nauka wypowiadania prostych, pojedynczych słów;

  • Nauka rozumienia nakazów i zakazów: „podaj”, „nie wolno”;

  • Próby poznawania przedmiotów przy pomocy zmysłu, dotyku, zapoznanie z różnymi fakturami (futerko, papier, gąbka);

  • Wzbogacenie doznań zmysłowych, stymulowanie wielozmysłowego poznania świata

  • Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie baniek mydlanych, dmuchanie kolorowych piórek

     

3. Zabawy plastyczne

  • Doskonalenie sprawności manualnej- wykonywanie wyklejanki gałązka bazi z użyciem kolorowego papieru;

  • Malowanie farbami plakatowymi marcowego słoneczka. Kształtowanie umiejętności malowania grubych linii oraz konturów farbą;

  • Praca plastyczna „ żonkil”

4. Zabawy manipulacyjno - konstrukcyjne

  • Zachęcanie do prób szeregowania i piętrzenia klocków - ćwiczenie umiejętności manipulacji specyficznej, precyzyjnego kontrolowania ruchów;

  • Wkładanie elementów od największych do najmniejszych. Opiekunka przygotowuje kubeczki o różnej wielkości, czuwa nad poprawnym manipulowaniem;

  • Stymulowanie do chwytania zabawek, postukiwania nimi, przekładania z ręki do ręki oraz rzucania – ćwiczenie chwytu dowolnego i pod kontrolą wzroku;

  • Ćwiczenie czynności wkładania, wyjmowania, przekładania przedmiotów;

  • Rozdzieranie kartek papieru – ćwiczenie ruchów palców, nadgarstków, ćwiczenie manipulacji specyficznej;

  • Nauka budowania klockami miękkimi, twardymi o zróżnicowanej wielkości i strukturze;

  • Dowolne zabawy klockami: szeregowanie i piętrzenie klocków, burzenie wieży;

  • Ćwiczenie chwytu pęsetowego poprzez podawanie drobnych przedmiotów;

  • Manipulowanie zabawkami interedukacyjnymi- kształtowanie zmysłu wzroku i słuchu;

  • Zabawy piramidami, wkładanie obręczy;

 

Opracowała:

Justyna Kopiec

 

 

Data dodania: 2022-03-02 13:05:03
Ilość wyświetleń: 108
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej