Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia na miesiąc Maj

MAJ W GRUPIE PROMYCZKI

 

ZADANIA PIELĘGNACYJNO – OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZE

 

  • Zachęcanie do przywitania się oraz pożegnania;

  • Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: dzielenie się zabawkami, cierpliwe czekanie na swoją kolej, siedzenie w kole;

  • nauka zgodnej i wspólnej współpracy z rówieśnikami;

  • Nabieranie nawyków porządkowych: sprzątanie zabawek po zakończonej zabawie, segregowanie według rodzaju i wyznaczonego miejsca;

  • Nabieranie nawyków grzecznościowych zależnie od sytuacji: „dziękuję”, „proszę”, „przepraszam”;

  • Nabieranie nawyku siadania na swoim miejscu przy stolikach oraz zasuwanie krzesełek po odejściu od stolika;

  • Wpajanie nawyków higienicznych: samodzielne mycie rączek, podciąganie rękawów, samodzielne rozbieranie i ubieranie na czas leżakowania;

  • Wpajanie nawyku sygnalizowania potrzeb fizjologicznych.

     

ZADANIA DYDAKTYCZNE

 

1. Zajęcia umuzykalniająco – ruchowe

  • Zabawy orientacyjno – porządkowe: „ Pszczółki siadają na kwiatkach ”, „ Pada majowy deszczyk”, „ Zbieramy kwiatki dla mamy”;

  • Zabawy z elementami równowagi i koordynacji ciała: „ Hop przez rzeczkę ”, „ Uwaga kamień”, „ Siadła sroka na gałęzi ”;

  • Zabawy ruchowo - naśladowcze: „ Świeci słońce”, „ Pada deszcz ”, „ Wieje wiatr ”, „ Lecą bociany ”;

  • Zabawy dźwiękonaśladowcze oraz ćwiczenia ortofoniczne: bzyczą pszczółki, kukają kukułki, ćwierkają wróbelki;

  • Zabawy w kole ze śpiewem: „ Tu paluszek ”, „ Dwa malutkie misie ”, „ Kółko graniaste ”, „ Balonik ”;

  • Zabawa ruchowa do piosenki: „ Tatarak ”;

  • Osłuchanie się z piosenką: „ Majowa łąka ”;

  • Poranna gimnastyka: skłony, podskoki, pajacyki, wkręcanie żaróweczek.

     

2. Zajęcia z zakresu mowy i myślenia

  • Omówienie zmian zachodzących w przyrodzie, kwitnące wiśnie i jabłonie;

  • Zapoznanie dzieci z mieszkańcami łąki, zwrócenie uwagi na ich wygląd i zachowanie;

  • Zapoznanie dzieci z biedronką;

  • Utrwalenie wiosennych kolorów: zielony – trawa, niebieski – niebo, żółty – słońce;

  • Żłobkowy ogródek – wspólne sadzenie cebulek kwiatów, ich pielęgnacja i obserwacja jak rosną;

  • Poznajemy zawody: „ Strażak ”, „ Muzyk ”;

  • Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie baniek mydlanych, dmuchanie kolorowych piórek;

  • Dzień Mamy i Taty ” – maluszki wykonają prezenty – niespodzianki dla swoich kochanych rodziców.

     

3. Zabawy plastyczne

  • Pokolorowanie kredkami obrazka przedstawiającego wóz strażacki;

  • Doklejenie czarnych kropek dla biedronki;

  • Praca plastyczna „ Rakieta”.

     

4.Zabawy manipulacyjno – konstrukcyjne

  • Klocki miękkie i twarde o zróżnicowanej wielkości i strukturze. Próby poprawnego wkładania i dopasowywania klocków, budowania wież oraz szeregowania;

  • Zabawy piramidami, wkładanie obręczy, labirynty – doskonalenie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej;

  • Ćwiczenia w układaniu kompozycji: „ Bukiet kwiatków ”;

  • Prace w wypełnianiu płaszczyzny kolorem: „ Bocian ”, „ Żaba ”, „ Zając ”, „ Biedronka ”, „ Motyl ”;

  • Praca grupowa: „ Majowa łąka ”.

 

Opracowała:

Justyna Kopiec

Data dodania: 2022-05-05 12:30:21
Data edycji: 2022-05-05 12:32:19
Ilość wyświetleń: 267
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej