Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia na miesiąc Kwiecień

KWIECIEŃ W GRUPIE PROMYCZKI

Zadania
pielęgnacyjno – opiekuńczo – wychowawcze

  • zachęcanie do przywitania się oraz pożegnania;

  • utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: dzielenie się zabawkami, cierpliwe czekanie na swoją kolej, siedzenie w kole;

  • nauka zgodnej i wspólnej współpracy z rówieśnikami;

  • nabieranie nawyków porządkowych: sprzątanie zabawek po zakończonej zabawie, segregowanie według rodzaju i wyznaczonego miejsca;

  • nabieranie nawyków grzecznościowych zależnie od sytuacji: „dziękuję”, „proszę”, „przepraszam”;

  • nabieranie nawyku siadania na swoim miejscu przy stolikach oraz zasuwanie krzesełek po odejściu od stolika;

  • wpajanie nawyków higienicznych: samodzielne mycie rączek, samodzielne mycie buzi, podciąganie rękawów, samodzielne rozbieranie i ubieranie na czas leżakowania;

  • wpajanie nawyku sygnalizowania potrzeb fizjologicznych.

     

ZADANIA DYDAKTYCZNE

1. Zajęcia umuzykalniająco – ruchowe

  • Zapoznanie z nowymi piosenkami: „Wiosna”, „Słoneczko”;

  • Osłuchanie z piosenką „ Wiosenne porządki”- zabawa ruchowa do piosenki,naśladowanie czynności związanych z pracami w ogrodzie;

  • Zabawa „Kwiaty w ogrodzie”- utrwalanie umiejętności posługiwania się określeniami wysoko- nisko. Utrwalanie kolorów niebieski,żółty,zielony;

  • Zabawa do piosenki „Ogrodniczka”;

  • Słuchanie piosenki „Kurczątka”- zabawa ruchowa do piosenki;

  • Zestaw zabaw w formie opowiadania ruchowego – świąteczne porządki;

  • Mała orkiestra – z wykorzystaniem instrumentów;

  • Zabawa orientacyjno – porządkowa kwoka i pisklęta – ćwiczenia ortofoniczne: ko,ko,pi,pi;

  • Zabawy ruchowe „Przejście przez strumyk” – z elementami równowagi, „Grabimy grządki” – z elementami skłonu.

     

2. Zajęcia z zakresu mowy i myślenia

  • Rozmowa przy ilustracji „W ogrodzie” na temat różnorodnych prac wykonywanych w okresie wiosny: kopanie, grabienie, sadzenie itd. Zapoznanie z podstawowymi narzędziami służącymi do pracy w ogrodzie – łopata, grabie, konewka;

  • Zagadki obrazkowe o tematyce wiosennej;

  • Obserwacja przyrody podczas wyjścia do ogrodu, dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie;

  • Zapoznanie z wybranymi zwierzętami żyjącymi na wsi i korzyści płynących z ich hodowli: krowa-mleko, kura-jajka. Oglądanie ilustracji „Wiejskie podwórko”, nazywanie podstawowych zwierząt;

  • Rozmowa na temat tradycji wielkanocnych;

  • Oglądanie książek o tematyce wielkanocnej – nauka prawidłowego obchodzenia się z książką;

  • Pokaz różnorodnych pisanek i kraszanek podczas recytacji wiersza „Pisanki”;

  • Utrwalanie kolorów podczas pokazu pisanek;

  • Zabawa matematyczna „Kolorowe pisanki” – umieszczanie pisanek w koszykach, przeliczanie
    i porównywanie gdzie jest więcej, a gdzie mniej pisanek;

  • Słuchanie wiersza: „Kaczka dziwaczka” - inscenizowanie ruchem treści wiersza.

     

3. Zabawy plastyczne

  • Zabawa plastyczna „Paluszkowe kwiatki” – tworzenie dowolnych kompozycji poprzez odbijanie paluszków przy użyciu farby;

  • Wyklejanie sylwetki jajka elementami kolorowej bibuły;

  • Wspólne wykonanie makiety wiejskiego podwórka.

     

4. Zabawy manipulacyjno – konstrukcyjne

  • Zabawy konstrukcyjne, budowanie budy dla psa;

  • Zabawy z chustą animacyjną „Dotknij kolor”, „Kolorowe pisanki”;

  • Zabawa manipulacyjna „Wyładuj i załaduj”.

Opracowała:

Angelika Góral

Data dodania: 2022-04-04 12:29:06
Data edycji: 2022-04-04 12:33:38
Ilość wyświetleń: 485
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej