Modelowanie prawidÅ‚owych i bezpiecznych zachowaÅ„ podczas spacerów i na placu zabaw;
Próby poruszania siÄ™ parami, pociÄ…giem, przy wężu uÅ‚atwiajÄ…ce bezpieczne spacerowanie;
Wyrabianie nawyku sprzątania zabawek po skończonej zabawie;
Wspomaganie dziecka w samodzielnym spożywaniu posiÅ‚ków;
Zachęcanie do sygnalizowania potrzeb fizjologicznych - nauka nocnikowania;
Dalsze kontynuowanie nawyków higienicznych i prozdrowotnych – mycie rÄ…czek po powrocie z placu zabaw i ze spaceru;
Zabawy umuzykalniajÄ…co - ruchowe:
Zachęcanie dzieci do klaskania w rączki, poruszania się w takt melodii podczas śpiewanych piosenek;
Nauka wytwarzania dźwiÄ™ków przy pomocy instrumentów muzycznych: bÄ™benek, tamburyno, grzechotki, trójkÄ…t;
Zapoznanie siÄ™ z nowymi piosenkami: „SÅ‚oÅ„”, „Karuzela czeka”, „Pingwin”;
Zabawy z zakresu mowy i myślenia:
Wprowadzanie sÅ‚ownictwa zwiÄ…zanego z latem i wypoczynkiem na Å›wieżym powietrzu – rozwijanie mowy biernej;
ZachÄ™canie do nazywania, wskazywania przedmiotów podczas oglÄ…dania książeczek. Nauka wypowiadania prostych pojedynczych sÅ‚ów – rozwój mowy czynnej;
Aranżowanie zabaw z wykorzystaniem obrazków – wskazywanie i opowiadanie o przedmiotach, próby znajdywania tych przedmiotów na sali;