Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia na miesiąc Czerwiec

CZERWIEC W GRUPIE PROMYCZKI

 

ZAMIERZENIA
PIELĘGNACYJNO-OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE

 

wspieranie nawyków orientacyjno – porządkowych:

Sprzątanie zabawek po zakończonej zabawie, segregowanie zabawek według rodzaju i wyznaczonego miejsca, dbanie o zabawki, siadanie na swoim miejscu przy stolikach oraz zasuwanie krzesełek po odejściu od stolika;

utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie:

Dzielenie się zabawkami, cierpliwe czekanie na swoja kolej, siedzenie w kole, zgodna i wspólna współpraca z rówieśnikami, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania;

wpajanie nawyków higienicznych i samoobsługowych:

Samodzielne mycie rączek, podciąganie rękawków, samodzielne rozbieranie i ubieranie na czas leżakowania, wpajanie nawyku sygnalizowania potrzeb fizjologicznych;

nabieranie nawyków grzecznościowych zależnie od sytuacji:

Dziękuję”, „proszę”, „przepraszam”, zachęcanie dzieci do przywitania i pożegnania.

 

 

ZADANIA DYDAKTYCZNE

 

Cykl wiosna – kolorowy świat

 

Zabawy z zakresu mowy i myślenia:

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności. Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu na żłobkowym placu zabaw. Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała. Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności wykonywanych zadań. Kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji obrazkowych. Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Zabawy umuzykalniająco – ruchowe:

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno - rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom. Ćwiczenia rytmiczne z wykorzystaniem instrumentów muzycznych, zabawy rytmiczne z reakcją na zmianę tempa oraz inscenizowanie utworów muzycznych. Zabawy ruchowe w formie opowieści. Ćwiczenia słuchowe rozwijające wrażliwość dziecka na natężenie dźwięku (cicho – głośno).

Zabawy rozwijające motorykę dużą i o charakterze gimnastycznym:

Ćwiczenia usprawniające utrzymywanie równowagi, piętrzenie i burzenie konstrukcji z klocków
i dużych pianek, pokonywanie dużych przeszkód, zabawy z chustą animacyjną, tunelem prostym, gąsienicą sensoryczną, woreczkami z grochem, zabawy orientacyjno – porządkowe ,zabawy bieżne, zabawy na czworakach, zabawy z elementem skoku.

Zabawy rozwijające motorykę małą:

Zabawy paluszkowe, zabawy z wykorzystaniem piasku kinetycznego lepienie z plasteliny, zabawy
z plastopianką – rolowanie dłońmi, ugniatanie, ściskanie, klapanie, rwanie papierowych gazet
i tworzenie z nich kul, zabawy z przeplatankami, zapinanie i rozpinanie guzików, zamków błyskawicznych, segregowanie rożnych przedmiotów.

Zabawy manipulacyjne:

Zabawy plastyczne „Wakacyjna pocztówka”, „Na plaży”,

Barwne Motyle”. Zabawy dowolne z wykorzystaniem kredek i pasteli.

 

Opracowała

Angelika Góral

Data dodania: 2022-06-07 14:05:49
Ilość wyświetleń: 137
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej