CZERWIEC W GRUPIE PROMYCZKI
ZAMIERZENIA
PIELĘGNACYJNO-OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE
wspieranie nawyków orientacyjno – porządkowych:
Sprzątanie zabawek po zakończonej zabawie, segregowanie zabawek według rodzaju i wyznaczonego miejsca, dbanie o zabawki, siadanie na swoim miejscu przy stolikach oraz zasuwanie krzesełek po odejściu od stolika;
utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie:
Dzielenie się zabawkami, cierpliwe czekanie na swoja kolej, siedzenie w kole, zgodna i wspólna współpraca z rówieśnikami, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania;
wpajanie nawyków higienicznych i samoobsługowych:
Samodzielne mycie rączek, podciąganie rękawków, samodzielne rozbieranie i ubieranie na czas leżakowania, wpajanie nawyku sygnalizowania potrzeb fizjologicznych;
nabieranie nawyków grzecznościowych zależnie od sytuacji:
„Dziękuję”, „proszę”, „przepraszam”, zachęcanie dzieci do przywitania i pożegnania.
ZADANIA DYDAKTYCZNE
Cykl wiosna – kolorowy świat
Zabawy z zakresu mowy i myślenia:
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności. Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu na żłobkowym placu zabaw. Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała. Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności wykonywanych zadań. Kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji obrazkowych. Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Zabawy umuzykalniająco – ruchowe:
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno - rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom. Ćwiczenia rytmiczne z wykorzystaniem instrumentów muzycznych, zabawy rytmiczne z reakcją na zmianę tempa oraz inscenizowanie utworów muzycznych. Zabawy ruchowe w formie opowieści. Ćwiczenia słuchowe rozwijające wrażliwość dziecka na natężenie dźwięku (cicho – głośno).
Zabawy rozwijające motorykę dużą i o charakterze gimnastycznym:
Ćwiczenia usprawniające utrzymywanie równowagi, piętrzenie i burzenie konstrukcji z klocków
i dużych pianek, pokonywanie dużych przeszkód, zabawy z chustą animacyjną, tunelem prostym, gąsienicą sensoryczną, woreczkami z grochem, zabawy orientacyjno – porządkowe ,zabawy bieżne, zabawy na czworakach, zabawy z elementem skoku.
Zabawy rozwijające motorykę małą:
Zabawy paluszkowe, zabawy z wykorzystaniem piasku kinetycznego lepienie z plasteliny, zabawy
z plastopianką – rolowanie dłońmi, ugniatanie, ściskanie, klapanie, rwanie papierowych gazet
i tworzenie z nich kul, zabawy z przeplatankami, zapinanie i rozpinanie guzików, zamków błyskawicznych, segregowanie rożnych przedmiotów.
Zabawy manipulacyjne:
Zabawy plastyczne „Wakacyjna pocztówka”, „Na plaży”,
„Barwne Motyle”. Zabawy dowolne z wykorzystaniem kredek i pasteli.
Opracowała
Angelika Góral
76-031 Mścice
ul. Szkolna 1c