Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia Marzec 2023

MARZEC W GRUPIE PROMYCZKI

 

ZAMIERZENIA
PIELĘGNACYJNO- OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE

 

 nabieranie nawyków porządkowych: sprzątanie zabawek po zakończonej zabawie,

segregowanie według rodzaju i wyznaczonego miejsca;

 nauka zgodnej i wspólnej współpracy z rówieśnikami;

 utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: dzielenie się zabawkami, cierpliwe czekanie

na swoją kolej, siedzenie w kole;

 wpajanie nawyków higienicznych: samodzielne mycie rączek, samodzielne mycie ząbków,

podciąganie rękawów, samodzielne rozbieranie i ubieranie na czas leżakowania,

 wpajanie nawyku sygnalizowania potrzeb fizjologicznych;

 nabieranie nawyku siadania na swoim miejscu przy stolikach oraz zasuwanie krzesełek
po odejściu od stolika;

 nabieranie nawyków grzecznościowych zależnie od sytuacji: „dziękuję”, „proszę”,

„przepraszam”;

 zachęcanie do przywitania się oraz pożegnania;

 

ZADANIA DYDAKTYCZNE

 

 

  • Zabawy umuzykalniająco – ruchowe: zabawy ruchowe do utworów „Słoneczko nasze”, „Bociany i Żaby – naśladowanie chodzenia bociana i skaczącej żabki do piosenki „Zielona wiosna” Ćwiczenia rytmiczne z wykorzystaniem instrumentów muzycznych, zabawy rytmiczne ze zmianą tempa oraz inscenizowanie utworów muzycznych. Zabawy ruchowe „Ptaszki wracają do gniazd” z elementem orientacyjno-porządkowym ćwiczenie orientacji i reagowania na sygnał.

 

  • Zabawy z zakresu mowy i myślenia: zabawy kształtujące wymowę-ćwiczenia logopedyczne-”Gimnastyka buzi i języka”- zabawy ćwiczące policzki „Chomik”, „Balon”,”Co się stało z naszymi ustami”, kląskanie językiem, kręcenie wokoło językiem. Zachęcanie do obserwacji zmian atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia.; zapoznanie z pierwszymi oznakami wiosny- pierwsze wiosenne kwiaty przebiśniegi i krokusy.

  • Zabawy rozwijające motorykę dużą: ćwiczenia usprawniające utrzymywanie równowagi, piętrzenie i burzenie konstrukcji z klocków, pokonywanie dużych przeszkód, zabawy
    z chustą animacyjną, tunelem prostym.

 

  • Zabawy rozwijające motorykę małą: zabawy paluszkowe, zabawy z wykorzystaniem piasku kinetycznego lepienie z plasteliny, zabawy z plastopianką – rolowanie dłońmi, ugniatanie, ściskanie, klapanie, rwanie papierowych gazet i tworzenie z nich kul, zabawy
    z przeplatankami, zapinanie i rozpinanie guzików, zamków błyskawicznych, segregowanie rożnych przedmiotów.

 

  • Zabawy o charakterze gimnastycznym: zabawy orientacyjno – porządkowe „Szukamy wiosny”, „Wiosenne porządki”, „Stój prościutko”, zabawy bieżne „Biegniemy nad rzeczkę”, „Kotek i Piesek”, zabawy na czworakach, ćwiczenia przeciw płaskostopiu. Zabawy skoczne, zabawy z elementami wspinania.

 

  • Zabawy manipulacyjno – konstrukyjne: zabawy plastyczne „Przebiśniegi”, „Bazie” przy użyciu płatków kosmetycznych, słomek i popcornu.

    Zabawy dowolne z wykorzystaniem kredek i pasteli.

 

Opracowała

Angelika Góral

Data dodania: 2023-03-01 12:37:55
Data edycji: 2023-03-01 12:38:10
Ilość wyświetleń: 171
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej