MARZEC W GRUPIE PROMYCZKI
ZAMIERZENIA
PIELĘGNACYJNO- OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE
nabieranie nawyków porządkowych: sprzątanie zabawek po zakończonej zabawie,
segregowanie według rodzaju i wyznaczonego miejsca;
nauka zgodnej i wspólnej współpracy z rówieśnikami;
utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: dzielenie się zabawkami, cierpliwe czekanie
na swoją kolej, siedzenie w kole;
wpajanie nawyków higienicznych: samodzielne mycie rączek, samodzielne mycie ząbków,
podciąganie rękawów, samodzielne rozbieranie i ubieranie na czas leżakowania,
wpajanie nawyku sygnalizowania potrzeb fizjologicznych;
nabieranie nawyku siadania na swoim miejscu przy stolikach oraz zasuwanie krzesełek
po odejściu od stolika;
nabieranie nawyków grzecznościowych zależnie od sytuacji: „dziękuję”, „proszę”,
„przepraszam”;
zachęcanie do przywitania się oraz pożegnania;
ZADANIA DYDAKTYCZNE
Zabawy umuzykalniająco – ruchowe: zabawy ruchowe do utworów „Słoneczko nasze”, „Bociany i Żaby – naśladowanie chodzenia bociana i skaczącej żabki do piosenki „Zielona wiosna” Ćwiczenia rytmiczne z wykorzystaniem instrumentów muzycznych, zabawy rytmiczne ze zmianą tempa oraz inscenizowanie utworów muzycznych. Zabawy ruchowe „Ptaszki wracają do gniazd” z elementem orientacyjno-porządkowym ćwiczenie orientacji i reagowania na sygnał.
Zabawy z zakresu mowy i myślenia: zabawy kształtujące wymowę-ćwiczenia logopedyczne-”Gimnastyka buzi i języka”- zabawy ćwiczące policzki „Chomik”, „Balon”,”Co się stało z naszymi ustami”, kląskanie językiem, kręcenie wokoło językiem. Zachęcanie do obserwacji zmian atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia.; zapoznanie z pierwszymi oznakami wiosny- pierwsze wiosenne kwiaty przebiśniegi i krokusy.
Zabawy rozwijające motorykę dużą: ćwiczenia usprawniające utrzymywanie równowagi, piętrzenie i burzenie konstrukcji z klocków, pokonywanie dużych przeszkód, zabawy
z chustą animacyjną, tunelem prostym.
Zabawy rozwijające motorykę małą: zabawy paluszkowe, zabawy z wykorzystaniem piasku kinetycznego lepienie z plasteliny, zabawy z plastopianką – rolowanie dłońmi, ugniatanie, ściskanie, klapanie, rwanie papierowych gazet i tworzenie z nich kul, zabawy
z przeplatankami, zapinanie i rozpinanie guzików, zamków błyskawicznych, segregowanie rożnych przedmiotów.
Zabawy o charakterze gimnastycznym: zabawy orientacyjno – porządkowe „Szukamy wiosny”, „Wiosenne porządki”, „Stój prościutko”, zabawy bieżne „Biegniemy nad rzeczkę”, „Kotek i Piesek”, zabawy na czworakach, ćwiczenia przeciw płaskostopiu. Zabawy skoczne, zabawy z elementami wspinania.
Zabawy manipulacyjno – konstrukyjne: zabawy plastyczne „Przebiśniegi”, „Bazie” przy użyciu płatków kosmetycznych, słomek i popcornu.
Zabawy dowolne z wykorzystaniem kredek i pasteli.
Opracowała
Angelika Góral
76-031 Mścice
ul. Szkolna 1c