MARZEC W GRUPIE KRABIKI
ZAMIERZENIA
PIELĘGNACYJNO -OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZE
Nabieranie nawyków porządkowych:sprzątanie zabawek po zakończonej
zabawie,segregowanie według rodzaju i wyznaczonego miejsca;
Doskonalenie nawyku zgodnej i wspólnej zabawy z rówieśnikami;
Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji
Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie:,,Idziemy parami’’ , siedzenie w kole,czekanie na swoją kolej,dzielenie się z innymi dziećmi zabawkami.
Wspieranie procesu kształtowania nawyków higienicznych i prozdrowotnych – szczególne uwrażliwianie na konieczność mycia rąk po skorzystaniu z toalety, przed posiłkiem, czy po zabawie na placu zabaw.
Dalsze opanowywanie umiejętności związanych z rozbieraniem i ubieraniem się. Samodzielnie przygotowujemy się do leżakowania a po jego zakończeniu zakładamy skarpety, rajstopy, spodnie i buciki.
ZADANIA DYDAKTYCZNE
W marcu jak w garncu
1.Zabawy umuzykalniająco -ruchowe:
Słuchanie piosenek wiosennych „ Bal na łące”, „Maszeruje wiosna”, „Idzie do nas wiosna”, „Witaj wiosno”, Zielona wiosna”
Zabawa rytmiczna- zabawy uwzględniające naukę elementów tańca, poruszanie się w rytm melodii na palcach, łączenie w pary, w koło, szybka orientacja na zmianę melodii.
Zabawy w kole: „Stary niedźwiedź” „Kółko graniaste"
Śpiew dotychczas poznanych piosenek. „Wiosenna kapela”- wykorzystanie instrumentów muzycznych (cymbałki, tamburyn, grzechotka, bębenek, itp.)
Zabawa rytmiczno- ruchowa „My jesteśmy krasnoludki”
„Taniec kwiatów”- dzieci tańczą do piosenek o tematyce wiosennej.
Zapoznanie z nowymi piosenkami „Witaj Wiosno”.
2.Zabawy z zakresu mowy i myślenia:
Zabawa rozwijająca umiejętność określania (porównywania) długości, posługiwanie się określeniami duży, mały,
Czytanie bajeczek i oglądanie ilustracji ze żłobkowej biblioteczki- opowiadanie przeczytanych bajeczek- rozwijanie mowy biernej i czynnej oraz ćwiczenie pamięci.
zachęcanie do obserwacji zmian atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia
poprawne określanie pogody i zjawisk atmosferycznych dla wczesnej wiosny:odwilż,roztopy,coraz dłuższe dni,cieplejsze poranki,ale chłodne wieczory,słońce grzeje coraz mocniej itp.
Nauka wierszyka ,,Marzec’’, ,,Kropki biedronki’’
3. Zabawy rozwijające motorykę dużą i małą
pokonywanie dużych przeszkód ,zabawy z chustą animacyjną,tunelem prostym
zabawy ruchowo-naśladowcze:niedźwiadki,ptaszki,gąsienice.
ćwiczenia równowagi:chód bociani,stanie na jednej nodze,chodzenie po wyznaczonej linii itp.
zabawy ruchowe z elementami gimnastyki
zabawy paluszkowe ,,Ptasie radio’’, ,,Kotek bury’’, ,,Kotki trzy’’
wzmacnianie koordynacji ręka -oko i ćwiczenie mięśni ręki-wycinanie przy pomocy plastikowych nożyczek
zabawy oriętacyjno porządkowe ,,Wiosenne porządki’’
Praca plastyczna:
„W marcu jak w garncu” – wyklejanka;
„Bukiet na Dzień Kobiet” – wyrażanie własnej ekspresji za pomocą kolorowych farb
„Bazie” – wyklejanka z włóczki i bibuły
„Wiosenny krajobraz”- malujemy farbami w znanej kolorystyce: żółte słońce, niebieskie niebo, zielona trawa, czerwone kwiaty
Formujemy z plasteliny ślimaka rozwijając naszą wyobraźnię i zdolności manualne
opracowała
Karolina Kozłowska
76-031 Mścice
ul. Szkolna 1c