MARZEC W GRUPIE KRABIKI
ZAMIERZENIA
PIELĘGNACYJNO -OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZE
Nabieranie nawyków porzÄ…dkowych:sprzÄ…tanie zabawek po zakoÅ„czonej
zabawie,segregowanie według rodzaju i wyznaczonego miejsca;
Doskonalenie nawyku zgodnej i wspólnej zabawy z rówieÅ›nikami;
Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji
Utrwalanie pozytywnych zachowaÅ„ w grupie:,,Idziemy parami’’ , siedzenie w kole,czekanie na swojÄ… kolej,dzielenie siÄ™ z innymi dziećmi zabawkami.
Wspieranie procesu ksztaÅ‚towania nawyków higienicznych i prozdrowotnych – szczególne uwrażliwianie na konieczność mycia rÄ…k po skorzystaniu z toalety, przed posiÅ‚kiem, czy po zabawie na placu zabaw.
Dalsze opanowywanie umiejętności związanych z rozbieraniem i ubieraniem się. Samodzielnie przygotowujemy się do leżakowania a po jego zakończeniu zakładamy skarpety, rajstopy, spodnie i buciki.
ZADANIA DYDAKTYCZNE
W marcu jak w garncu
1.Zabawy umuzykalniajÄ…co -ruchowe:
SÅ‚uchanie piosenek wiosennych „ Bal na łące”, „Maszeruje wiosna”, „Idzie do nas wiosna”, „Witaj wiosno”, Zielona wiosna”
Zabawa rytmiczna- zabawy uwzglÄ™dniajÄ…ce naukÄ™ elementów taÅ„ca, poruszanie siÄ™ w rytm melodii na palcach, łączenie w pary, w koÅ‚o, szybka orientacja na zmianÄ™ melodii.
Zabawy w kole: „Stary niedźwiedź” „KóÅ‚ko graniaste"
Åšpiew dotychczas poznanych piosenek. „Wiosenna kapela”- wykorzystanie instrumentów muzycznych (cymbaÅ‚ki, tamburyn, grzechotka, bÄ™benek, itp.)
Zabawa rytmiczno- ruchowa „My jesteÅ›my krasnoludki”
„Taniec kwiatów”- dzieci taÅ„czÄ… do piosenek o tematyce wiosennej.
Zapoznanie z nowymi piosenkami „Witaj Wiosno”.
2.Zabawy z zakresu mowy i myślenia:
Zabawa rozwijajÄ…ca umiejÄ™tność okreÅ›lania (porównywania) dÅ‚ugoÅ›ci, posÅ‚ugiwanie siÄ™ okreÅ›leniami duży, maÅ‚y,
Czytanie bajeczek i oglądanie ilustracji ze żłobkowej biblioteczki- opowiadanie przeczytanych bajeczek- rozwijanie mowy biernej i czynnej oraz ćwiczenie pamięci.
zachęcanie do obserwacji zmian atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia
poprawne określanie pogody i zjawisk atmosferycznych dla wczesnej wiosny:odwilż,roztopy,coraz dłuższe dni,cieplejsze poranki,ale chłodne wieczory,słońce grzeje coraz mocniej itp.
Nauka wierszyka ,,Marzec’’, ,,Kropki biedronki’’
3. Zabawy rozwijające motorykę dużą i małą
pokonywanie dużych przeszkód ,zabawy z chustÄ… animacyjnÄ…,tunelem prostym
zabawy ruchowo-naśladowcze:niedźwiadki,ptaszki,gąsienice.
ćwiczenia równowagi:chód bociani,stanie na jednej nodze,chodzenie po wyznaczonej linii itp.
zabawy ruchowe z elementami gimnastyki
zabawy paluszkowe ,,Ptasie radio’’, ,,Kotek bury’’, ,,Kotki trzy’’
wzmacnianie koordynacji ręka -oko i ćwiczenie mięśni ręki-wycinanie przy pomocy plastikowych nożyczek
zabawy oriÄ™tacyjno porzÄ…dkowe ,,Wiosenne porzÄ…dki’’
Praca plastyczna:
„W marcu jak w garncu” – wyklejanka;
„Bukiet na DzieÅ„ Kobiet” – wyrażanie wÅ‚asnej ekspresji za pomocÄ… kolorowych farb
„Bazie” – wyklejanka z wÅ‚óczki i bibuÅ‚y
„Wiosenny krajobraz”- malujemy farbami w znanej kolorystyce: żóÅ‚te sÅ‚oÅ„ce, niebieskie niebo, zielona trawa, czerwone kwiaty
Formujemy z plasteliny ślimaka rozwijając naszą wyobraźnię i zdolności manualne
opracowała
Karolina Kozłowska
76-031 Mścice
ul. Szkolna 1c