Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia Marzec 2023

MARZEC W GRUPIE KRABIKI

ZAMIERZENIA

PIELĘGNACYJNO -OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZE

  • Nabieranie nawyków porządkowych:sprzątanie zabawek po zakończonej

zabawie,segregowanie według rodzaju i wyznaczonego miejsca;

  • Doskonalenie nawyku zgodnej i wspólnej zabawy z rówieśnikami;

  • Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji

  • Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie:,,Idziemy parami’’ , siedzenie w kole,czekanie na swoją kolej,dzielenie się z innymi dziećmi zabawkami.

  • Wspieranie procesu kształtowania nawyków higienicznych i prozdrowotnych – szczególne uwrażliwianie na konieczność mycia rąk po skorzystaniu z toalety, przed posiłkiem, czy po zabawie na placu zabaw.

  • Dalsze opanowywanie umiejętności związanych z rozbieraniem i ubieraniem się. Samodzielnie przygotowujemy się do leżakowania a po jego zakończeniu zakładamy skarpety, rajstopy, spodnie i buciki.

    ZADANIA DYDAKTYCZNE

W marcu jak w garncu

1.Zabawy umuzykalniająco -ruchowe:

  • Słuchanie piosenek wiosennych „ Bal na łące”, „Maszeruje wiosna”, „Idzie do nas wiosna”, „Witaj wiosno”, Zielona wiosna”

  • Zabawa rytmiczna- zabawy uwzględniające naukę elementów tańca, poruszanie się w rytm melodii na palcach, łączenie w pary, w koło, szybka orientacja na zmianę melodii.

  • Zabawy w kole: „Stary niedźwiedź” „Kółko graniaste"

  • Śpiew dotychczas poznanych piosenek. „Wiosenna kapela”- wykorzystanie instrumentów muzycznych (cymbałki, tamburyn, grzechotka, bębenek, itp.)

  • Zabawa rytmiczno- ruchowa „My jesteśmy krasnoludki”

  • Taniec kwiatów”- dzieci tańczą do piosenek o tematyce wiosennej.

  • Zapoznanie z nowymi piosenkami „Witaj Wiosno”.

2.Zabawy z zakresu mowy i myślenia:

  • Zabawa rozwijająca umiejętność określania (porównywania) długości, posługiwanie się określeniami duży, mały,

  • Czytanie bajeczek i oglądanie ilustracji ze żłobkowej biblioteczki- opowiadanie przeczytanych bajeczek- rozwijanie mowy biernej i czynnej oraz ćwiczenie pamięci.

  • zachęcanie do obserwacji zmian atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia

  • poprawne określanie pogody i zjawisk atmosferycznych dla wczesnej wiosny:odwilż,roztopy,coraz dłuższe dni,cieplejsze poranki,ale chłodne wieczory,słońce grzeje coraz mocniej itp.

  • Nauka wierszyka ,,Marzec’’, ,,Kropki biedronki’’

    3. Zabawy rozwijające motorykę dużą i małą

  • pokonywanie dużych przeszkód ,zabawy z chustą animacyjną,tunelem prostym

  • zabawy ruchowo-naśladowcze:niedźwiadki,ptaszki,gąsienice.

  • ćwiczenia równowagi:chód bociani,stanie na jednej nodze,chodzenie po wyznaczonej linii itp.

  • zabawy ruchowe z elementami gimnastyki

  • zabawy paluszkowe ,,Ptasie radio’’, ,,Kotek bury’’, ,,Kotki trzy’’

  • wzmacnianie koordynacji ręka -oko i ćwiczenie mięśni ręki-wycinanie przy pomocy plastikowych nożyczek

    zabawy oriętacyjno porządkowe ,,Wiosenne porządki’’

  • Praca plastyczna:

  • W marcu jak w garncu” – wyklejanka;

  • Bukiet na Dzień Kobiet” – wyrażanie własnej ekspresji za pomocą kolorowych farb

  • Bazie” – wyklejanka z włóczki i bibuły 

  • Wiosenny krajobraz”- malujemy farbami w znanej kolorystyce: żółte słońce, niebieskie niebo, zielona trawa, czerwone kwiaty

  • Formujemy z plasteliny ślimaka rozwijając naszą wyobraźnię i zdolności manualne

opracowała

Karolina Kozłowska

Data dodania: 2023-03-01 12:32:00
Data edycji: 2023-03-01 12:32:04
Ilość wyświetleń: 88
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej