,,Codzienne rytuały’’- budowanie bezpieczeństwa i stabilności emocjonalnej dzieci poprzez uporządkowany rytm dnia,
Kontynuowanie codziennych nawyków pielęgnacyjnych, higienicznych i prozdrowotnych,
Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie, zacieśnianie przyjacielskich relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i empatii,
Dalsze doskonalenie czynności samoobsługowych, indywidualne zgłaszanie potrzeb fizjologicznych, samodzielne zakładanie i zdejmowanie garderoby,
Doskonalenie nawyku wspólnej zabawy i świadome zaangażowanie w zajęcia grupowe, zwracanie uwagi na innych uczestników gier i zabaw, prawidłowe i bezpieczne korzystanie z zabawek i pomocy dydaktycznych.
ZAJĘCIA Z ZAKRESU ROZWOJU MOWY I MYŚLENIA, ROZWÓJ POZNAWCZY
,,Dzień Kobiet’’ - wyrażanie sympatii do rówieśników i przygotowanie dla nich niespodzianki,
,,Pierwszy Dzień Wiosny’’ - poznajemy nową porę roku, wspólne śpiewanie piosenek ,,Maszeruje Wiosna’’, ,,Wiosna jest już blisko’’, ,,Marzec czarodziej’’,
Jakie zwierzęta budzą się ze snu? - pogadanka z wykorzystaniem obrazków i książeczek,
,,W marcu jak w garncu’’ - doskonalenie znajomości różnych zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, ulewa, słońce, burza,
,,Zielono mi’’ – zabawa na spostrzegawczość polegająca na odróżnieniu koloru zielonego od pozostałych , szukanie różnic i podobieństw, segregowanie według określonej cechy.
ZAJĘCIA MANIPULACYJNO- KONSTRUKCYJNE I PLASTYCZNE
,,Wiosenne bazie’’- praca plastyczna z wykorzystaniem metody odbijanych paluszków zamoczonych w farbie,
,,Suknia Pani Wiosny’’- przystrajanie szablonu kolorowymi kwiatami,
,,Przebiśniegi’’- praca plastyczna z wykorzystaniem plasteliny i włóczki,
Zabawa z koralikami - nawlekanie na sznurek koralików o różnym kształcie i kolorze według ustalonego schematu,
Zabawy sensoryczne- stymulowanie rozwoju zmysłów, poszerzanie umiejętności motorycznych, rozwój poznawczy.
ROZWÓJ RUCHOWO- FIZYCZNY
Szukanie pierwszych oznak wiosny na spacerach i obserwacja zmieniającej się przyrody,
,,Wiosenne tańce’’ - improwizacje ruchowe z użyciem instrumentów muzycznych,
Toczenie, podrzucanie, łapanie, rzucanie piłki - zabawy rozwijające koordynację oko- rękaoraz umiejętności precyzyjnego chwytu i rzutu do celu,
,,Żabie skoki’’ - zabawa ruchowa rozwijająca wszystkie partie mięśniowe,
Ćwiczenie równowagi: stanie na jednej nodze, skok w dal, chodzenie po linii,
Zabawa ruchowo-naśladowcza ,,Dwie małe żabki grają sobie w łapki’’,
Zabawy na czworakach – wzmacnianie aparatu kostno- stawowo- wiązadłowego.