Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia marzec

                                  Marzec w grupie Krabiki

 

ZADANIA WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZE

  • ,,Codzienne rytuały’’- budowanie bezpieczeństwa i stabilności emocjonalnej dzieci poprzez uporządkowany rytm dnia,
  • Kontynuowanie codziennych nawyków pielęgnacyjnych, higienicznych i prozdrowotnych,
  • Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie, zacieśnianie przyjacielskich relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i empatii,
  • Dalsze doskonalenie czynności samoobsługowych, indywidualne zgłaszanie potrzeb fizjologicznych, samodzielne zakładanie i zdejmowanie garderoby,
  • Doskonalenie nawyku wspólnej zabawy i świadome zaangażowanie w zajęcia grupowe, zwracanie uwagi na innych uczestników gier i zabaw, prawidłowe i bezpieczne korzystanie z zabawek i pomocy dydaktycznych.

ZAJĘCIA Z ZAKRESU ROZWOJU MOWY I MYŚLENIA, ROZWÓJ POZNAWCZY

  • ,,Dzień Kobiet’’ - wyrażanie sympatii do rówieśników i przygotowanie dla nich niespodzianki,
  • ,,Pierwszy Dzień Wiosny’’ - poznajemy nową porę roku, wspólne śpiewanie piosenek ,,Maszeruje Wiosna’’, ,,Wiosna jest już blisko’’, ,,Marzec czarodziej’’,
  • Jakie zwierzęta budzą się ze snu? - pogadanka z wykorzystaniem obrazków i książeczek,
  • ,,W marcu jak w garncu’’ - doskonalenie znajomości różnych zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, ulewa, słońce, burza,
  • ,,Zielono mi’’ – zabawa na spostrzegawczość polegająca na odróżnieniu koloru zielonego od pozostałych , szukanie różnic i podobieństw, segregowanie według określonej cechy.

ZAJĘCIA MANIPULACYJNO- KONSTRUKCYJNE I PLASTYCZNE

  • ,,Wiosenne bazie’’- praca plastyczna z wykorzystaniem metody odbijanych paluszków zamoczonych w farbie,
  • ,,Suknia Pani Wiosny’’- przystrajanie szablonu kolorowymi kwiatami,
  • ,,Przebiśniegi’’- praca plastyczna z wykorzystaniem plasteliny i włóczki,
  • Zabawa z koralikami - nawlekanie na sznurek koralików o różnym kształcie i kolorze według ustalonego schematu,
  • Zabawy sensoryczne- stymulowanie rozwoju zmysłów, poszerzanie umiejętności motorycznych, rozwój poznawczy.

ROZWÓJ RUCHOWO- FIZYCZNY

  • Szukanie pierwszych oznak wiosny na spacerach i obserwacja zmieniającej się przyrody,
  • ,,Wiosenne tańce’’ - improwizacje ruchowe z użyciem instrumentów muzycznych,
  • Toczenie, podrzucanie, łapanie, rzucanie piłki - zabawy rozwijające koordynację oko- ręka oraz umiejętności precyzyjnego chwytu i rzutu do celu,
  • ,,Żabie skoki’’ - zabawa ruchowa rozwijająca wszystkie partie mięśniowe,
  • Ćwiczenie równowagi: stanie na jednej nodze, skok w dal, chodzenie po linii,
  • Zabawa ruchowo-naśladowcza ,,Dwie małe żabki grają sobie w łapki’’,
  • Zabawy na czworakach – wzmacnianie aparatu kostno- stawowo- wiązadłowego.

                                                                                                                                                                           Opracowała

                                                                                                                                                               Anna Filochowska

Data dodania: 2025-03-09 21:56:28
Data edycji: 2025-03-09 21:56:35
Ilość wyświetleń: 8
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej