Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia MARZEC

MARZEC W GRUPIE PROMYCZKI

ZAMIERZENIA

PIELĘGNACYJNO -OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZE

  • Nabieranie nawyków porządkowych:sprzątanie zabawek po zakończonej

zabawie,segregowanie według rodzaju i wyznaczonego miejsca;

  • Doskonalenie nawyku zgodnej i wspólnej zabawy z rówieśnikami;

  • Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji

  • Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie:,,Idziemy parami’’ , siedzenie w kole,czekanie na swoją kolej,dzielenie się z innymi dziećmi zabawkami.

  • Wspieranie procesu kształtowania nawyków higienicznych i prozdrowotnych – szczególne uwrażliwianie na konieczność mycia rąk po skorzystaniu z toalety, przed posiłkiem, czy po zabawie na placu zabaw.

  • Dalsze opanowywanie umiejętności związanych z rozbieraniem i ubieraniem się. Samodzielnie przygotowujemy się do leżakowania a po jego zakończeniu zakładamy skarpety, rajstopy, spodnie i buciki.

     

1.Zabawy umuzykalniająco -ruchowe:

  • Słuchanie piosenek wiosennych „ Bal na łące”, „Maszeruje wiosna”, „Idzie do nas wiosna”, „Witaj wiosno”, Zielona wiosna”

  • Zabawa rytmiczna- zabawy uwzględniające naukę elementów tańca, poruszanie się w rytm melodii na palcach, łączenie w pary, w koło, szybka orientacja na zmianę melodii.

  • Zabawy w kole: „Stary niedźwiedź” „Kółko graniaste"

  • Śpiew dotychczas poznanych piosenek. „Wiosenna kapela”- wykorzystanie instrumentów muzycznych (cymbałki, tamburyn, grzechotka, bębenek, itp.)

  • Zabawa rytmiczno- ruchowa „My jesteśmy krasnoludki”

  • Taniec kwiatów”- dzieci tańczą do piosenek o tematyce wiosennej.

  • Zapoznanie z nowymi piosenkami „Witaj Wiosno”.

2.Zabawy z zakresu mowy i myślenia:

  • Zabawa rozwijająca umiejętność określania (porównywania) długości, posługiwanie się określeniami duży, mały,

  • Czytanie bajeczek i oglądanie ilustracji ze żłobkowej biblioteczki- opowiadanie przeczytanych bajeczek- rozwijanie mowy biernej i czynnej oraz ćwiczenie pamięci.

  • zachęcanie do obserwacji zmian atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia

  • poprawne określanie pogody i zjawisk atmosferycznych dla wczesnej wiosny:odwilż,roztopy,coraz dłuższe dni,cieplejsze poranki,ale chłodne wieczory,słońce grzeje coraz mocniej itp.

  • wierszyka ,,Marzec’’, ,,Kropki biedronki’’

    3. Zabawy rozwijające motorykę dużą i małą

  • pokonywanie dużych przeszkód ,zabawy z chustą animacyjną,tunelem prostym

  • zabawy ruchowo-naśladowcze:niedźwiadki,ptaszki,gąsienice.

  • ćwiczenia równowagi:chód bociani,stanie na jednej nodze,chodzenie po wyznaczonej linii itp.

  • zabawy ruchowe z elementami gimnastyki

  • zabawy paluszkowe ,,Ptasie radio’’, ,,Kotek bury’’, ,,Kotki trzy’’

  • wzmacnianie koordynacji ręka -oko i ćwiczenie mięśni ręki-wycinanie przy pomocy plastikowych nożyczek

    zabawy oriętacyjno porządkowe ,,Wiosenne porządki’’

  • Praca plastyczna:

  • W marcu jak w garncu” – wyklejanka;

  • Bukiet na Dzień Kobiet” – wyrażanie własnej ekspresji za pomocą kolorowych farb

  • Bazie” – wyklejanka z włóczki i bibuły 

  • Wiosenny krajobraz”- malujemy farbami w znanej kolorystyce: żółte słońce, niebieskie niebo, zielona trawa, czerwone kwiaty

  • Formujemy z plasteliny ślimaka rozwijając naszą wyobraźnię i zdolności manualne

                                                                                                                                                                            opracowała

                                                                                                                                                                          Justyna Kopiec

Data dodania: 2024-03-01 09:09:17
Ilość wyświetleń: 73
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej