Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia MARZEC

ZAMIERZENIA MARZEC W GRUPIE KRABIKI

 

Zadania wychowawcze i opiekuńcze:

  • Budowanie więzi emocjonalnej między dzieckiem, a opiekunkami poprzez indywidualną zabawę

  • Zapewnienie dziecku pogodnej i życzliwej atmosfery w grupie

  • Indywidualne podejście do dziecka z uwzględnieniem jego stanu emocjonalnego, aktywności i chęci do zabawy.

  • Budowanie poczucia bezpieczeństwa u dziecka poprzez uporządkowany rytm dnia, stałe pory snu, zabawy, posiłków, wsparcie emocjonalne w trudnych dla dziecka momentach, a także stawianie dziecku jasnych oczekiwań, granic

  • Wspomaganie dziecka w próbach samodzielnego spożywanie posiłków

  • Kształtowanie życzliwych postaw wobec innych, wpajanie nawyków grzecznościowych - witamy się i żegnamy z opiekunami i kolegami w żłobku używając zwrotów „Dzień dobry”, „Do widzenia”, używania słów: „proszę”, „dziękuję”, „przepraszam”.

  • Kształtowanie nawyków higienicznych i prozdrowotnych – szczególne uwrażliwianie na konieczność mycia rąk po skorzystaniu z toalety, przed posiłkiem;

  • Usprawnianie samoobsługi: kontynuacja samodzielności w piciu z kubka, posługiwania się łyżką i widelcem;

Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:

  • Oglądanie ilustracji przedstawiających wiosnę – opowiadanie dzieciom o wiosennej pogodzie

  • Wprowadzanie słownictwa związanego z wiosną, zmianami pogody - rozwój mowy biernej

  • Oglądanie obrazków – wskazywanie i opowiadanie o przedmiotach znajdujących się na obrazkach, zachęcanie do nazywania, wskazywania

  • Próby wypowiadania prostych, pojedynczych słów

  • Wzbogacenie doznań zmysłowych, stymulowanie wielozmysłowego poznania świata poprzez zabawy przedmiotami o różnej strukturze.

  • Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie baniek mydlanych, dmuchanie kolorowych piórek

    Zajęcia manipulacyjno-konstrukcyjne:

  • Zachęcanie do prób szeregowania i piętrzenia klocków - ćwiczenie umiejętności manipulacji specyficznej, precyzyjnego kontrolowania ruchów

  • Wkładanie elementów od największych do najmniejszych. Opiekunka przygotowuje kubeczki o różnej wielkości, czuwa nad poprawnym manipulowaniem

  • Ćwiczenie czynności wkładania, wyjmowania, przekładania przedmiotów

  • Dowolne zabawy klockami: szeregowanie i piętrzenie klocków, burzenie wieży

  • Ćwiczenie chwytu pesetowego poprzez podawanie drobnych przedmiotów

  • Manipulowane zabawkami interedukacyjnymi – kształtowanie zmysłu wzroku i słuchu

  • Układanie prostych układanek i puzzli

Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego

  • Zabawy z piłką: rzucanie, turlanie

  • Zabawy balonami, wspomagające ogólny rozwój ruchowy dziecka, ćwiczące duże partie mięśniowe

  • Zabawy w tunelu – swobodne przejścia przez tunel

  • Ćwiczenia w utrzymywaniu równowagi: jazda na konikach i jeździkami

Zajęcia umuzykalniające:

  • Śpiewanie piosenek przez opiekunkę oraz zachęcanie dzieci do klaskania w rączki, poruszania się w takt muzyki

  • Zachęcanie dzieci do wykonywania prostych ruchów naśladowania gestów oraz świadomego kontrolowania ciała: machanie rączkami, klaskanie, ruchy głową podczas śpiewania piosenek przez opiekunkę

  • Dalsze próby uczestnictwa w zabawach kołowych przy wiosennych piosenkach.

  • Zapoznanie z nowymi piosenkami: „Wiosna”, „Idzie Marzec czarodziej”, „Marzec”.

Zabawy paluszkowe:

  • Utrwalanie dotychczas poznanych zabaw: Rodzinka , Pięć paluszków ,Sroczka, Małe rączki.

  • Zapoznanie z zabawą „Wiosenna burza”.

                                                                                                                                                                         Opracowała

                                                                                                                                                                Karolina Kozłowska

 

 

 

 

Data dodania: 2024-03-01 09:06:22
Ilość wyświetleń: 54
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej