Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia maj 2025

MAJ W GRUPIE KRABIKI

 

ZADANIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZE

  • Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie i przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy na żłobkowym placu zabaw,
  • Kontynuowanie pozytywnych nawyków higienicznych i prozdrowotnych,
  • Używanie form grzecznościowych, uprzejme zachowanie wobec innych,
  • Wspólne rozwiązywanie konfliktów poprzez rozmowę o emocjach,
  • Trening czynności samoobsługowych,
  • Budzenie w dzieciach pozytywnych emocji i radości związanej z Dniem Mamy i Taty.

ZAJĘCIA Z ZAKRESU ROZWOJU MOWY I MYŚLENIA, ROZWÓJ POZNAWCZY

  • ,,Owocowy zawrót głowy’’- przypomnienie poznanych owoców i warzyw,
  • ,,Kwitnąca łąka’’- poznajemy owady i kwiaty występujące na łące, zwrócenie uwagi na wygląd, kształt i zachowanie jej mieszkańców,
  • Utrwalanie wiosennych kolorów- wskazywanie przedmiotów w danym kolorze,
  • ,,Mali ogrodnicy’’- wspólne sadzenie kwiatów, ich pielęgnacja i obserwacja jak rosną,
  • Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze i logopedyczne- naśladowanie odgłosów owadów i zwierząt poprzez zabawę,
  • Mama i Tata- poznajemy członków rodziny, uświadamianie dzieciom wartości rodziny,
  • Wspólne czytanie książeczek o przygodach zwierząt na farmie, próby samodzielnego opowiadania o przeczytanych wydarzeniach i rozwój umiejętności wypowiadania się przed rówieśnikami,
  • Utrwalanie wiedzy o polskich symbolach narodowych.

ZAJĘCIA MANIPULACYJNO-KONSTRUKCYJNE I PLASTYCZNE

  • Prezent dla Mamy i Taty- własnoręczne wykonanie upominków dla rodziców,
  • Zabawy plastyczne: majowe kwiatki, biedroneczki, kolorowe motyle,
  • ,,Wiosenne porządki’’- przyporządkowywanie przedmiotów zgodnie z ich przeznaczeniem  i przynależnością,
  • ,,Moja farma’’- przyklejanie modeli zwierząt zgodnie z ich miejscem zamieszkania (koń- stajnia, krowa- obora, pszczoła- ul, kura- kurnik itp.),
  • Nawlekanie koralików na sznurek zgodnie z ustaloną kolejnością (rozwój spostrzegawczości  i podzielności uwagi, rozwój sprawności manualnej),

ROZWÓJ RUCHOWO-FIZYCZNY

  • Zabawy ruchowo-naśladowcze polegające na odwzorowaniu ruchem ciała odpowiedniego zwierzątka (bocian, żaba, ślimak, motyl, gasienica),
  • Ćwiczenie umiejętności pokonywania przeszkód, poruszanie się w różnych kierunkach,
  • Zabawy muzyczno-ruchowe w kole ,,Mam chusteczkę haftowaną ,,Chodzi lisek”,
  • Ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową: utrzymywanie równowagi, chodzenie po wyznaczonej linii, podskoki, skłony, turlanie się, pełzanie,
  • Zabawy z sigumą.               

                                                                                                                                              Opracowała:

                                                                                                                                               Anna Filochowska

Data dodania: 2025-05-01 11:05:16
Data edycji: 2025-05-18 12:05:32
Ilość wyświetleń: 11
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej