MAJ W GRUPIE PROMYCZKI
ZADANIA PIELĘGNACYJNO – OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZE
Zachęcanie do przywitania się oraz pożegnania;
Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: dzielenie się zabawkami, cierpliwe czekanie na swoją kolej, siedzenie w kole,zachęcanie do zgodnej i wspólnej współpracy z rówieśnikami;
Nabieranie nawyków porządkowych: sprzątanie zabawek po zakończonej zabawie, segregowanie według rodzaju i wyznaczonego miejsca;
Nabieranie nawyków grzecznościowych zależnie od sytuacji: „dziękuję”, „proszę”, „przepraszam”;
Nabieranie nawyku siadania na swoim miejscu przy stolikach oraz zasuwanie krzesełek po odejściu od stolika;
Wpajanie nawyków higienicznych: samodzielne mycie rączek, podciąganie rękawów, samodzielne rozbieranie i ubieranie na czas leżakowania;
Wpajanie nawyku sygnalizowania potrzeb fizjologicznych.
1. Zajęcia umuzykalniająco – ruchowe
Zabawy orientacyjno – porządkowe: „ Pszczółki siadają na kwiatkach ”, „ Pada majowy deszczyk”, „ Zbieramy kwiatki dla mamy”;
Zabawy z elementami równowagi i koordynacji ciała: „ Hop przez rzeczkę ”, „ Uwaga kamień”, „ Siadła sroka na gałęzi ”;
Zabawy ruchowo - naśladowcze: „ Świeci słońce”, „ Pada deszcz ”, „ Wieje wiatr ”, „ Lecą bociany ”;
Zabawy dźwiękonaśladowcze oraz ćwiczenia ortofoniczne: bzyczą pszczółki, kukają kukułki, ćwierkają wróbelki;
Zabawy w kole ze śpiewem: „ Tu paluszek ”, „ Dwa malutkie misie ”, „ Kółko graniaste ”, „ Balonik ”;
Zabawa ruchowa do piosenki: „ Tatarak ”;
Osłuchanie się z piosenką: „ Majowa łąka ”;
Poranna gimnastyka: skłony, podskoki, pajacyki, wkręcanie żaróweczek.
2. Zajęcia z zakresu mowy i myślenia
Omówienie zmian zachodzących w przyrodzie, kwitnące wiśnie i jabłonie;
Zapoznanie dzieci z mieszkańcami łąki, zwrócenie uwagi na ich wygląd i zachowanie;
Zapoznanie dzieci z biedronką;
Utrwalenie wiosennych kolorów: zielony – trawa, niebieski – niebo, żółty – słońce;
Żłobkowy ogródek – wspólne sadzenie cebulek kwiatów, ich pielęgnacja i obserwacja jak rosną;
Poznajemy zawody: „ Strażak ”, „ Muzyk ”;
Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie baniek mydlanych, dmuchanie kolorowych piórek;
„ Dzień Mamy i Taty ” – maluszki wykonają prezenty – niespodzianki dla swoich kochanych rodziców.
3. Zabawy plastyczne
Pokolorowanie kredkami obrazka przedstawiającego wóz strażacki;
Doklejenie czarnych kropek dla biedronki;
Praca plastyczna „ Rakieta”.
4.Zabawy manipulacyjno – konstrukcyjne
Klocki miękkie i twarde o zróżnicowanej wielkości i strukturze. Próby poprawnego wkładania i dopasowywania klocków, budowania wież oraz szeregowania;
Zabawy piramidami, wkładanie obręczy, labirynty – doskonalenie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej;
Ćwiczenia w układaniu kompozycji: „ Bukiet kwiatków ”;
Prace w wypełnianiu płaszczyzny kolorem: „ Bocian ”, „ Żaba ”, „ Zając ”, „ Biedronka ”, „ Motyl ”;
Praca grupowa: „ Majowa łąka ”.
Opracowała:
Justyna Kopiec
76-031 Mścice
ul. Szkolna 1c