LUTY W GRUPIE KRABIKI
Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie butów, garderoby
Doskonalenie czynności samoobsługowych: indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych oraz próby samodzielnego korzystania z toalety.
Doskonalenie nawyku wspólnej, zgodnej zabawy – rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi angażując je w zabawy grupowe, zwracanie uwagi na innych uczestników zabawy, prawidłowe i bezpieczne korzystanie z zabawek,szanujemy zabawki i zamieniamy się nimi podczas zabawy.
Doskonalenie samodzielnego jedzenia – opanowywanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków: przyjmowanie właściwej postawy przy stole, posługiwanie się łyżką i widelcem, czekamy aż wszyscy skończą posiłek.
Wpajanie nawyków higienicznych i porządkowych: m. in. mycie rączek i buzi po posiłkach, skorzystaniu z toalety i po spacerze. Wdrażanie do porządkowania zabawek.
Zachęcanie do używania słów- proszę, przepraszam, dziękuję w odpowiedniej sytuacji.
Wpajanie nawyków grzecznościowych – witamy się i żegnamy używając zwrotów „Dzień dobry”, „Do widzenia”.
Doskonalenie umiejętności związanych z czynnościami dnia codziennego, reagowanie na prośby i polecenia opiekuna.
Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:
Ćwiczenia logopedyczne mające na celu prawidłową wymowę: -puszczanie baniek mydlanych -dmuchanie na piórka, baloniki -cmokanie, napinanie policzków -wysuwanie warg do przodu -zwijanie języka w rulonik
Zabawy w kącikach tematycznych ukierunkowane na naśladownictwo i nazywanie czynności z życia codziennego.
„Przeciwieństwa”- dobieranie w pary ilustracji przeciwstawnych np. biały – czarny, cienki – gruby, duży – mały, szeroki – wąski, ciężki – lekki, długi – krótki.
.Czytanie krótkich wierszyków o tematyce zimowej
Rozwijanie mowy biernej poprzez czytanie książeczek o zimowych zabawach na śniegu: sanki, lepienie bałwanka
Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne:
Dopasowanie kształtów do otworów (koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt, gwiazda) - celowanie, wkładanie- stymulowanie procesów spostrzegania i uwagi oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej.
Piramidy, wkładanki, rzucanie do celu, obręcze, labirynty – rozwój zręczności i koordynacji ruchów, usprawnianie pracy dłoni. Zabawa manipulacyjna z użyciem zakręconych labiryntów.
Układanie oraz budowanie z klocków piankowych, waflowych i drewnianych o różnej wielkości, ciężkości, strukturze – budowanie wież, mostów, domków, garaży, pociągów.
Ćwiczenia ortopedyczne: chodzenie na palcach i piętach, chodzenie na zewnętrznych krawędziach stopy.
Ćwiczenia ruchowe z użyciem instrumentów muzycznych.
Ćwiczenia w chodzeniu z utrzymaniem równowagi – chodzenie z woreczkiem na głowie.
Pingwinek – wyklejanie z białych i czarnych kółek papieru pingwina.
„Niedźwiadek polarny” – przyklejanie futerka misiowi za pomocą białych kawałków bibuły.
Kartka walentynkowa” – naklejanie gotowych elementów.
opracowała Anna Fiolchowska
76-031 Mścice
ul. Szkolna 1c