Luty w grupie Krabiki 1. Zabawy ruchowe i muzyczne: • Ćwiczenia koordynacji wzrokowo - ruchowej: łapanie piłki, zabawa z piłką, balonem, woreczkami, podrzucanie, podnoszenie, turlanie, • Tory przeszkód z wykorzystaniem różnych przyrządów gimnastycznych, • Maszerowanie w różnym tempie z użyciem instrumentów muzycznych, • Zabawy ze śpiewem: ,,Ram sam sam", ,,Rączki do góry", ,,Małe serduszko’’, • Śpiewanie piosenek ,,Zima, zima, pada śnieg’’, ,,Dmucha wiatr’’. 2. Rozwój manipulacyjny: • Chusta animacyjna - naprężanie chusty i falowanie, próba trzymania za uchwyty ,swobodne podskakiwanie piłki lub balonika na chuście, • " lgloo "- praca konstrukcyjna przy użyciu miseczki i waty, • ,,Pajacyk "- praca plastyczna z różnych figur geometrycznych, • Walentynkowe serduszko " -praca kształtująca motorykę małą, • Zabawy manipulacyjno - konstrukcyjne: klocki, układanki, puzzle, • ,,Pizza”’-zabawa z plasteliną. 3. Rozwój poznawczy: • Kontynuacja zagadnień związanych z porą roku – zima, • Zwierzęta lubiące zimę - zapoznanie z ich wyglądem, • Skrzydlaci przyjaciele - dokarmiamy ptaki zimą, • Figury geometryczne -poznajemy kształty przy pomocy drewnianych puzzli, • ,,Walentynki " wykonanie Walentynki dla ukochanej osoby, • ,,Dzień Kota "- jak należy opiekować się kotem?, • ,,Dzień pizzy’’ – ulubione przysmaki. 4. Rozwój społeczno-emocjonalny: • Doskonalenie czynności samoobsługowych: korzystanie z łyżki, widelca i kubka, nocnikowanie, mycie i wycieranie raczek, • Nauka zgodnego zachowania się w grupie - utrwalanie pozytywnych zachowań wobec rówieśników: robienie pociągu, siedzenie w kole, dzielenie się zabawkami, nie przepychanie się, czekanie na swoją kolej, • Cierpliwe i spokojne siedzenie podczas posiłków, • Słuchamy, gdy mówią inni. Opracowała Anna Filochowska