Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

zamierzenia listopad

Listopad w grupie Promyczki

Zadania wychowawcze i opiekuńcze:

  • Zapewnienie dziecku poczucia bezpieczeństwa poprzez uporządkowany rytm dnia, stałe pory snu, zabawy, posiłków

  • Zapewnienie dziecku pogodnej i życzliwej atmosfery w grupie

  • Indywidualne podejście do dziecka z uwzględnieniem jego stanu emocjonalnego, aktywności i chęci do zabawy.

  • Zachęcanie do dzielenia się zabawkami i współpracy z innymi dziećmi podczas zabaw przez podawanie innemu dziecku zabawki, wymienianie się zabawkami.

  • Pokazywanie i wspomaganie dziecka w samodzielnym korzystaniu z łyżki i kubka - swobodne próby samodzielnego jedzenia i picia.

Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia i rozwoju poznawczego:

  • Zapoznawanie dzieci z domowymi zwierzątkami- piesek, kotek, krowa, kura

  • Oglądanie książeczek oraz obrazków z bohaterami zwierzęcymi- pokazywanie i opisywanie dzieciom zwierząt: ich nazwy oraz odgłosów jakie wydają.

  • Próby naśladowania odgłosów zwierząt- miau, hau, mu, koko.

  • Ćwiczenia oddechowe: Dmuchanie piórek, baniek mydlanych

 

Zajęcia manipulacyjno-konstrukcyjne:

  • Ćwiczenie chwytu pesetowego poprzez podawanie drobnych przedmiotów.

  • Ćwiczenie czynności wkładania, wyjmowania, przekładania, otwierania i zamykania.

  • Dowolne zabawy klockami: szeregowanie i piętrzenie klocków, burzenie wieży

  • Zachęcanie do ćwiczenia ruchów rąk, palców, nadgarstka poprzez oglądanie książeczek w miękkiej i twardej okładce.

  • Układanie puzzli 2 elementowych – rozwijanie wyobraźni i myślenia oraz koordynacji ruchowej podczas doboru odpowiednich części układanki

 

Zajęcia umuzykalniające i plastyczne:

  • Zabawa ruchowa Kolorowe listki, taniec z listkami, zachęcanie dzieci do wykonywania prostych ruchów, naśladowania gestów opiekunki oraz świadomego kontrolowania ciała: machanie rączkami, obrót, podskok.

  • Słuchanie piosenek i próby naśladowania gestów: „Kolorowe listki”, „Chodził jeżyk”, „Idzie jeż”, „Dwie małe rączki klaszczą”- Wspieranie rozwoju motorycznego, rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej.

 

Prace plastyczne:

  • „Pluszowy miś”-kolorowanie misia kredkami

  • Plakat na 11 listopada- odbijanie farbą rączek na plakacie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracowała

Angelika Snoch

 

 

 

Data dodania: 2024-11-04 15:14:16
Data edycji: 2024-11-04 15:14:21
Ilość wyświetleń: 64
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej