LISTOPAD W GRUPIE PROMYCZKI
Zadania wychowawcze i opiekuńcze
- Budowanie bezpieczeństwa i pewności siebie
- tworzenie pozytywnej atmosfery w grupie (wspólna zabawa, siedzenie w kole, czekanie na swoją kolej),
- dalsze wpajanie nawyków higienicznych
i porządkowych (mycie rączek i buzi, korzystanie z toalety, sprzątanie po zakończonej zabawie, zasuwanie krzesełek po odejściu od stolika),
- wpajanie nawyków grzecznościowych (prowokowanie do powitania i pożegnania, używanie zwrotów grzecznoścowych: „dziękuję”, „proszę”, „przepraszam”).
Cykl Jesień – Pani Jesień odchodzi
1. Zabawy umuzykalniająco – ruchowe: zabawwy ruchowe przy utworze „Jesienne liście”, wysłuchanie oraz zabawa ruchowa do piosenki „Ola i liście”, ćwiczenia rytmiczne
z wykorzystaniem instrumentów, zabawy rytmiczne ze zmianą tempa, zabawy przy utworze „Wyliczanka”, Zabawa ruchowa „Kolory”.
2. Zabawy z zakresu mowy i myślenia: zabawy z tematycznymi układankami obrazkowymi, zabawy w formie opowieści, Lektura wiersza M. Konopnickiej „Jesienią”, powtórzenie wiersza „Kółko małe, kółko duże”, nauka wiersza „Listopad” i „Krople”, ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne (dmuchanie balonika, zdmuchiwanie chusteczek ze stolika, dmuchanie piórek), wysłuchanie wiersza Cz. Janczarskiego „Barwy ojczyste”.
3. Zabawy rozwijające motorykę dużą – ćwiczenia usprawniające utrzymywanie równowagi, budowanie oraz pokonywanie torów przeszkód, zabawy z chustą animacyjną oraz tunelem prostym.
4. Zabawy rozwijające motorykę małą- zabawy paluszkowe, lepienie z plasteliny, zabawy
z wykorztystaniem lepkiego styropianu - rolowanie dłońmi, ugniatanie, klepanie, ściskanie, rwanie papierowych gazet i tworzenie z nich kul, liczenie na paluszkach, zabawy z wykorzystaniem drewnianych przeplatanek, zapinanie i rozpinanie guziczków i zamków błyskawicznych, segregowanie małych papierowych kuleczek.
5. Zabawy o charakterze gimnazstycznym- zabawy z piłką i obręczą, zabawa orientacyjno porządkowa „Zajączki uciekają do norek”, zabawy bieżne „Wiewiórki chowają orzeszki”
i „Wio koniku”, zabawa na czworakach „Idą kotki, idą pieski”, „Jeżyki”, ćwiczenia przeciw płaskostopiu – chwytanie małych przedmiotów, rolowanie, chodzienie po gąsienicy sensorycznej.
6. Zabawy manipulacyjno – konstrukcyjne: zabawy w wydzieranie kolorowego papieru „Jesienne liście”, zabawy z plasteliną, zabawy z wykorzystaniem dużych konstrukcyjnych pianek.
7. Zabawy plastyczne- wycinane przy pomocy plastikowych nożyczek (małych papierowych elementów) , przygotowanie godła Polski, malowanie farbami, rysowanie kredą na szarym papierze.
Opracowała
Justyna Kopiec
76-031 Mścice
ul. Szkolna 1c