Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

zamierzenia lipiec

LIPIEC W GRUPIE KRABIKI

Zadania wychowawcze i opiekuńcze:

 

  • Wpajanie nawyków grzecznościowych, higienicznych i porządkowych: m. in. rytuał powitania i pożegnania, porządkowanie zabawek, mycie rączek przed i po posiłku oraz po spacerze, nocnikowanie

  • Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie, kontynuacja sprawnego poruszania się w grupie podczas wyjścia na plac zabaw i do parku, doskonalenie umiejętności bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu: „Jedziemy pociągiem”, „Idziemy parami”

  • Usprawnianie samoobsługi: kontynuacja wspomagania nauki samodzielności w piciu z kubka, posługiwaniu się łyżką

  • Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie butów, garderoby, samodzielne mycie rączek i buzi. Indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych oraz próby samodzielnego korzystania z toalety.

  • Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji- Doskonalenie nawyku wspólnej, zgodnej zabawy – zaangażowanie w zabawy grupowe, zwracanie uwagi na innych uczestników zabawy, prawidłowe i bezpieczne korzystanie z zabawek.

  • Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na polecenia i prośby opiekuna.

Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:

  • Wprowadzanie słownictwa związanego z Latem – zabawy w ogrodzie , na placu zabaw, odpoczynek nad wodą,

  • Czym jedziemy na wakacje? – rozwiązywanie zagadek związanych z różnymi środkami lokomocji

  • Co jeździ, lata, pływa? – zabawa dydaktyczna. Klasyfikowanie przedmiotów według przeznaczenia

  • Letnia burza” – ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem piórek

  • Czytanie bajeczek wybranych samodzielnie przez dzieci – próby wypowiedzi na temat przeczytanych utworów – poszerzanie słownictwa Słuchanie wiersza „Letni wietrzyk”- Dzieci naśladują szum i świst wiatru, naśladują ruchem ust silny wiatr i lekki wiaterek

Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne:

Układanie klocków o rożnej wielkości, ciężkości, strukturze, dopasowywanie elementów układanek o rożnej wielkości i liczbie- budowanie wież, mostów, domków, garaży, pociągów.

Piramidy, labirynty – usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej

Puzzle i układanki drewniane – stymulowanie procesów spostrzegania, analizy i syntezy wzrokowej

Budowanie zamków i babek z piasku

Piramidy, wkładanki, obręcze- usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej,

Zabawa konstrukcyjna „wysoka i niska wieża” utrwalanie pojęć wysoki, niski,

Zabawa manipulacyjna z wykorzystaniem klocków mini wafle

Nawlekanie koralików na sznurek – kształtowanie sprawności manualnej.

Kolorowe Wakacje – malowanie farbami latawca, wyrażanie swojej ekspresji.

Morska przygoda – praca plastyczna przy użyciu: kleju, papieru, bibuły.

Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:

  • Sensomotoryka: ćwiczenie czynności wkładania, wyjmowania, przekładania przedmiotów.

  • Zachęcanie do prób szeregowania i piętrzenia klocków.

  • Stymulowanie reakcji sensoryczno-motorycznych: utrzymywanie w rączkach po jednej zabawce – postukiwanie nimi o siebie lub podłogę.

  • Dostrzeganie zabawek oddalonych od siebie, nabywanie umiejętności zbliżania ich poprzez pociągnięcie za przywiązany do nich sznurek.

  • Ćwiczenie umiejętności manipulacji specyficznej, koordynacji wzrokowo -ruchowej i precyzyjnego kontrolowania ruchów poprzez zabawy klockami typu lego lub waflowego.

  • Układanie 2 elementowych puzzli piankowych – rozwijanie wyobraźni i myślenia oraz koordynacji ruchowej podczas doboru odpowiednich części układanki

  • Próby bazgrania kredkami po kartce papieru – ćwiczenie koordynacji ruchowo - wzrokowej

    Zajęcia umuzykalniające:

  • Zachęcanie dzieci do klaskania w rączki, poruszania się w takt muzyki podczas słuchania piosenek.

  • Zapoznanie z nowymi piosenkami: „Kiedy świeci słoneczko ”, „Pszczółka”.

  • Słuchanie muzyki relaksacyjnej dla dzieci

    Zajęcia paluszkowe:

  • Utrwalanie wyliczanki „Ten duży”

  • Zabawa paluszkowa „Rodzinka”, „Kominiarz”

  • Utrwalanie dotychczas poznanych zabaw paluszkowych: „Kanapka”, „Pająk”, „Sroczka”, „Pada deszczyk”

                                                                                                                                                                                    opracowała

                                                                                                                                                                          Karolina Kozłowska

Data dodania: 2024-07-01 11:16:48
Data edycji: 2024-07-01 11:16:54
Ilość wyświetleń: 60
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej