LIPIEC W GRUPIE KRABIKI
Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
Wpajanie nawyków grzecznościowych, higienicznych i porządkowych: m. in. rytuał powitania i pożegnania, porządkowanie zabawek, mycie rączek przed i po posiłku oraz po spacerze, nocnikowanie
Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie, kontynuacja sprawnego poruszania się w grupie podczas wyjścia na plac zabaw i do parku, doskonalenie umiejętności bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu: „Jedziemy pociągiem”, „Idziemy parami”
Usprawnianie samoobsługi: kontynuacja wspomagania nauki samodzielności w piciu z kubka, posługiwaniu się łyżką
Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie butów, garderoby, samodzielne mycie rączek i buzi. Indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych oraz próby samodzielnego korzystania z toalety.
Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji- Doskonalenie nawyku wspólnej, zgodnej zabawy – zaangażowanie w zabawy grupowe, zwracanie uwagi na innych uczestników zabawy, prawidłowe i bezpieczne korzystanie z zabawek.
Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na polecenia i prośby opiekuna.
Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:
Wprowadzanie słownictwa związanego z Latem – zabawy w ogrodzie , na placu zabaw, odpoczynek nad wodą,
Czym jedziemy na wakacje? – rozwiązywanie zagadek związanych z różnymi środkami lokomocji
Co jeździ, lata, pływa? – zabawa dydaktyczna. Klasyfikowanie przedmiotów według przeznaczenia
„Letnia burza” – ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem piórek
Czytanie bajeczek wybranych samodzielnie przez dzieci – próby wypowiedzi na temat przeczytanych utworów – poszerzanie słownictwa Słuchanie wiersza „Letni wietrzyk”- Dzieci naśladują szum i świst wiatru, naśladują ruchem ust silny wiatr i lekki wiaterek
Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne:
• Układanie klocków o rożnej wielkości, ciężkości, strukturze, dopasowywanie elementów układanek o rożnej wielkości i liczbie- budowanie wież, mostów, domków, garaży, pociągów.
• Piramidy, labirynty – usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej
• Puzzle i układanki drewniane – stymulowanie procesów spostrzegania, analizy i syntezy wzrokowej
• Budowanie zamków i babek z piasku
• Piramidy, wkładanki, obręcze- usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
• Zabawa konstrukcyjna „wysoka i niska wieża” utrwalanie pojęć wysoki, niski,
• Zabawa manipulacyjna z wykorzystaniem klocków mini wafle
• Nawlekanie koralików na sznurek – kształtowanie sprawności manualnej.
• Kolorowe Wakacje – malowanie farbami latawca, wyrażanie swojej ekspresji.
• Morska przygoda – praca plastyczna przy użyciu: kleju, papieru, bibuły.
Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
Sensomotoryka: ćwiczenie czynności wkładania, wyjmowania, przekładania przedmiotów.
Zachęcanie do prób szeregowania i piętrzenia klocków.
Stymulowanie reakcji sensoryczno-motorycznych: utrzymywanie w rączkach po jednej zabawce – postukiwanie nimi o siebie lub podłogę.
Dostrzeganie zabawek oddalonych od siebie, nabywanie umiejętności zbliżania ich poprzez pociągnięcie za przywiązany do nich sznurek.
Ćwiczenie umiejętności manipulacji specyficznej, koordynacji wzrokowo -ruchowej i precyzyjnego kontrolowania ruchów poprzez zabawy klockami typu lego lub waflowego.
Układanie 2 elementowych puzzli piankowych – rozwijanie wyobraźni i myślenia oraz koordynacji ruchowej podczas doboru odpowiednich części układanki
Próby bazgrania kredkami po kartce papieru – ćwiczenie koordynacji ruchowo - wzrokowej
Zajęcia umuzykalniające:
Zachęcanie dzieci do klaskania w rączki, poruszania się w takt muzyki podczas słuchania piosenek.
Zapoznanie z nowymi piosenkami: „Kiedy świeci słoneczko ”, „Pszczółka”.
Słuchanie muzyki relaksacyjnej dla dzieci
Zajęcia paluszkowe:
Utrwalanie wyliczanki „Ten duży”
Zabawa paluszkowa „Rodzinka”, „Kominiarz”
Utrwalanie dotychczas poznanych zabaw paluszkowych: „Kanapka”, „Pająk”, „Sroczka”, „Pada deszczyk”
opracowała
Karolina Kozłowska
76-031 Mścice
ul. Szkolna 1c