Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

zamierzenia lipiec

LIPIEC W GRUPIE KRABIKI

Zadania wychowawcze i opiekuńcze:

 

  • Wpajanie nawyków grzecznościowych, higienicznych i porządkowych: m. in. rytuał powitania i pożegnania, porządkowanie zabawek, mycie rączek przed i po posiłku oraz po spacerze, nocnikowanie

  • Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie, kontynuacja sprawnego poruszania się w grupie podczas wyjścia na plac zabaw i do parku, doskonalenie umiejętności bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu: „Jedziemy pociągiem”, „Idziemy parami”

  • Usprawnianie samoobsługi: kontynuacja wspomagania nauki samodzielności w piciu z kubka, posługiwaniu się łyżką

  • Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie butów, garderoby, samodzielne mycie rączek i buzi. Indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych oraz próby samodzielnego korzystania z toalety.

  • Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji- Doskonalenie nawyku wspólnej, zgodnej zabawy – zaangażowanie w zabawy grupowe, zwracanie uwagi na innych uczestników zabawy, prawidłowe i bezpieczne korzystanie z zabawek.

  • Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na polecenia i prośby opiekuna.

Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:

  • Wprowadzanie słownictwa związanego z Latem – zabawy w ogrodzie , na placu zabaw, odpoczynek nad wodą,

  • Czym jedziemy na wakacje? – rozwiązywanie zagadek związanych z różnymi środkami lokomocji

  • Co jeździ, lata, pływa? – zabawa dydaktyczna. Klasyfikowanie przedmiotów według przeznaczenia

  • Letnia burza” – ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem piórek

  • Czytanie bajeczek wybranych samodzielnie przez dzieci – próby wypowiedzi na temat przeczytanych utworów – poszerzanie słownictwa Słuchanie wiersza „Letni wietrzyk”- Dzieci naśladują szum i świst wiatru, naśladują ruchem ust silny wiatr i lekki wiaterek

Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne:

Układanie klocków o rożnej wielkości, ciężkości, strukturze, dopasowywanie elementów układanek o rożnej wielkości i liczbie- budowanie wież, mostów, domków, garaży, pociągów.

Piramidy, labirynty – usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej

Puzzle i układanki drewniane – stymulowanie procesów spostrzegania, analizy i syntezy wzrokowej

Budowanie zamków i babek z piasku

Piramidy, wkładanki, obręcze- usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej,

Zabawa konstrukcyjna „wysoka i niska wieża” utrwalanie pojęć wysoki, niski,

Zabawa manipulacyjna z wykorzystaniem klocków mini wafle

Nawlekanie koralików na sznurek – kształtowanie sprawności manualnej.

Kolorowe Wakacje – malowanie farbami latawca, wyrażanie swojej ekspresji.

Morska przygoda – praca plastyczna przy użyciu: kleju, papieru, bibuły.

Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:

  • Sensomotoryka: ćwiczenie czynności wkładania, wyjmowania, przekładania przedmiotów.

  • Zachęcanie do prób szeregowania i piętrzenia klocków.

  • Stymulowanie reakcji sensoryczno-motorycznych: utrzymywanie w rączkach po jednej zabawce – postukiwanie nimi o siebie lub podłogę.

  • Dostrzeganie zabawek oddalonych od siebie, nabywanie umiejętności zbliżania ich poprzez pociągnięcie za przywiązany do nich sznurek.

  • Ćwiczenie umiejętności manipulacji specyficznej, koordynacji wzrokowo -ruchowej i precyzyjnego kontrolowania ruchów poprzez zabawy klockami typu lego lub waflowego.

  • Układanie 2 elementowych puzzli piankowych – rozwijanie wyobraźni i myślenia oraz koordynacji ruchowej podczas doboru odpowiednich części układanki

  • Próby bazgrania kredkami po kartce papieru – ćwiczenie koordynacji ruchowo - wzrokowej

    Zajęcia umuzykalniające:

  • Zachęcanie dzieci do klaskania w rączki, poruszania się w takt muzyki podczas słuchania piosenek.

  • Zapoznanie z nowymi piosenkami: „Kiedy świeci słoneczko ”, „Pszczółka”.

  • Słuchanie muzyki relaksacyjnej dla dzieci

    Zajęcia paluszkowe:

  • Utrwalanie wyliczanki „Ten duży”

  • Zabawa paluszkowa „Rodzinka”, „Kominiarz”

  • Utrwalanie dotychczas poznanych zabaw paluszkowych: „Kanapka”, „Pająk”, „Sroczka”, „Pada deszczyk”

                                                                                                                                                                                    opracowała

                                                                                                                                                                          Karolina Kozłowska

Data dodania: 2024-07-01 11:16:48
Data edycji: 2024-07-01 11:16:54
Ilość wyświetleń: 87
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej