KWIECIEŃ W GRUPIE KRABIKI
Zadania wychowawczo-opiekuńcze
Usprawnianie samoobsługi: zdejmowanie i zakładanie garderoby, indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych oraz samodzielnego korzystania z toalety.
Doskonalenie samodzielnego jedzenia – opanowywanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków: przyjmowanie właściwej postawy przy stole, posługiwanie się łyżką i widelcem, czekamy aż wszyscy skończą posiłek.
Wpajanie nawyków higienicznych i porządkowych: m. in. mycie rączek i buzi po posiłkach, skorzystaniu z toalety i po spacerze. Wdrażanie do porządkowania zabawek.
Wpajanie nawyków grzecznościowych – witamy się i żegnamy używając zwrotów: „Dzień dobry”, „Do widzenia”.
Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: „Idziemy parami”, siedzenie w kole, czekanie na swoją kolej, dzielenie się z innymi dziećmi zabawkami.
Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:
Czytanie wierszy i bajek: ”Wiosna”, „Kwiecień”, Pisanka'', ,,Kurka'' - rozwijanie wyobraźni, poszerzanie słownika dziecięcego, odpowiadanie na pytania dotyczące tekstu.
Ćwiczenia kształtujące wymowę: -ćwiczenia logopedyczne- ,,Sześć jajeczek'', „Gimnastyka buzi i języka”- zabawy ćwiczące policzki „Chomik”, „Balon”, „Chudniemy”, „Co się stało z naszymi ustami”, klaskanie językiem, kręcenie kółek językiem,
- ćwiczenia oddechowe: „Małe i duże piórek podróże ”- doskonalenie umiejętności prawidłowego wdechu i wydechu,
- ćwiczenia artykulacyjne: zabawa „Co mówią zwierzęta”- Naśladujemy odgłosy zwierząt (kle kle, kum kum, be be, mu mu),
- ćwiczenie spostrzegawczości: „Znajdź zwierzątko”, „Znajdź przedmiot pod kubeczkiem”.
Kolorowe pisanki’’ – zapoznanie dzieci z wyglądem pisanek i ich różnorodnością ,
Wielkanocny kurczaczek’’ – zapoznanie dzieci z wyglądem i zachowaniem kurczątka,
Słuchanie wiersza ,, Sześć jajeczek’’, ,, Dyngus’’,
Pogadanka na temat tradycji wielkanocnych,
Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne:
Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem różnorodnych klocków: budowanie domków, garaży mostów, pociągów.
Układanie drewnianych puzzli, układanek- dopasowywanie elementów
Nawlekanie koralików na sznurek – kształtowanie sprawności manualnej.
Dopasowanie kształtów do otworów (koło, trójkąt, kwadrat) - celowanie, wkładanie, stymulowanie procesów spostrzegania i uwagi oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej.
Praca plastyczna: ,,Kogucik- malowanie farbami gipsowego kogucika, Zajączek-wyklejanka przy użyciu waty, Wielkanocne zwierzątka -praca przy użyciu szablonów i farb.
Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i umuzykalniające:
Bocian i żaby”- naśladowanie chodzenia bociana i skaczącej żabki
Zabawa ruchowa w parach„Toczymy piłkę do celu” zabawa z elementami toczenia, zabawa z wykorzystaniem piłki średniej wielkości.
Zabawa ruchowa Spacerek” Ćwiczenia przeciw płaskostopiu (chód we wspięciu na palcach, piętach, chód na bocznych krawędziach stopy, podkurczanie i prostowanie palców stóp) „Poranna gimnastyka”- ćwiczenia tułowia, skłony, skręty w różnych kierunkach, przód, tył, w prawo, w lewo- doskonalenie motoryki. Słuchanie piosenek wiosennych „ Bal na łące”, „Maszeruje wiosna”, „Idzie do nas wiosna”, „Witaj wiosno”, Zielona wiosna”. • Zabawa rytmiczna- zabawy uwzględniające naukę elementów tańca, poruszanie się w rytm melodii na palcach, łączenie w pary, w koło, szybka orientacja na zmianę melodii.
opracowała
Karolina Kozłowska76-031 Mścice
ul. Szkolna 1c