Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia kwiecień

Kwiecień w grupie Krabiki

ZADANIA WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZE

  • Budzenie w dzieciach pozytywnych emocji i radosnego nastroju związanego z nowa pora roku- wiosną,

  • Zachęcanie do zgodnej i wspólnej zabawy z rówieśnikami, opartej na wzajemnym szacunku i akceptacji,

  • Doskonalenie samodzielnego spożywania posiłków i zachęcanie do zjadania całej porcji,

  • Usprawnianie samoobsługi: zdejmowanie i zakładanie garderoby, indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych,

  • Wpajanie nawyków higienicznych i porządkowych (myjemy i wycieramy rączki i buzię, sprzątamy po zabawie),

  • Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na polecenia i prośby opiekunek.

 

ZAJĘCIA Z ZAKRESU ROZWOJU MOWY I MYŚLENIA, ROZWÓJ POZNAWCZY

  • Zapoznanie dzieci z nową porą roku- wiosną, wspólne śpiewanie piosenek ,,Maszeruje wiosna”, ,,To już czas’’,

  • Biedroneczki są w kropeczki- różnicowanie kolorów i kształtów,

  • Wiosenne zabawy- ,,Co mogę robić na dworze?’’ (biegać, skakać, jeździć na rowerku, spacerować idea itp.),

  • ,,Dzień świadomości autyzmu’’- idea budowania otwartości i akceptacji wśród dzieci,

  • ,,Dzień Ziemi’’- wspólne sadzenie kwiatów i upiększanie żłobkowego ogródka,

  • Wiosna w ogrodzie. Co jest pod ziemią? -wspólne czytanie książeczek edukacyjnych- rozwijanie zdolności do uważnego słuchania i poznawania świata,

  • Kształtowanie umiejętności naśladowania improwizowanymi ruchami treści piosenek ,,Była sobie żabka mała’’, ,,Kle, kle boćku’’, ,,Mieszkańcy łąki’’,

  • Jak pachnie wiosna?- zapoznanie dzieci z wyglądem wiosennych kwiatów: tulipan, krokus ,żonkil, hiacynt,

  • Ubiór wiosną- w co się ubrać, gdy robi się ciepło?.

 

ZAJĘCIA MANIPULACYJNO-KONSTRUKCYJNE I PLASTYCZNE

  • Rozwój manipulacji i ruchów precyzyjnych: układanie klocków o różnej wielkości, piramidy, układanki - usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej,

  • Doklejanie kropeczek na szablon biedronki przy pomocy wcześniej poznanej figury geometrycznej -koło,

  • Wiosenne puzzle- układanie rysunku kwiatka według wzoru,

  • Kolorowa łąka- tworzenie kwiatów przy wykorzystaniu różnych technik: farby, plastelina, wydzieranki,

  • Nawlekanie i przekładanie koralików- rozwój precyzji i skupienia, przyzwyczajanie do nowego chwytu,

  • Co potrafią moje rączki?- rozwój motoryki małej przy użyciu papieru ( gniecenie, rwanie ,rysowanie, robienie kulek, rzucanie).

 

ROZWÓJ RUCHOWO-FIZYCZNY

  • Zabawy ruchowo-naśladowcze- taniec ugi-bugi, ,,Dwie małe żabki grają sobie w łapki’’, ,,Zig zag’’,

  • Sport to zdrowie- gimnastyka poranna i ogólnorozwojowa, ćwiczenia dużych grup mięśniowych: skłony, podskoki, turlanie się, przysiady, stanie na jednej nodze,

  • Rozwijanie umiejętności pokonywania przeszkód, poruszanie się w różnych kierunkach,

  • Opowieści ruchowe- wykonywanie ruchów naśladujących pokazywany obrazek- samolot-lecimy ,rower-pedałujemy ,kajak-wiosłujemy,

  • Zabawy muzyczno-ruchowe w kole- ,,Kółko graniaste’’, ,,Idzie Róża’’, ,,Baloniku nasz malutki’’, ,,Gąsienica’’,

  • Poszukiwanie zwiastunów wiosny podczas spacerów na świeżym powietrzu.

Opracowała

Anna Filochowska

 

 

 

Data dodania: 2024-04-02 07:09:20
Data edycji: 2024-04-02 07:12:52
Ilość wyświetleń: 69
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej