Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia kwiecień

Kwiecień w grupie Krabiki

ZADANIA WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZE

  • Budzenie w dzieciach pozytywnych emocji i radosnego nastroju związanego z nowa pora roku- wiosną,

  • Zachęcanie do zgodnej i wspólnej zabawy z rówieśnikami, opartej na wzajemnym szacunku i akceptacji,

  • Doskonalenie samodzielnego spożywania posiłków i zachęcanie do zjadania całej porcji,

  • Usprawnianie samoobsługi: zdejmowanie i zakładanie garderoby, indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych,

  • Wpajanie nawyków higienicznych i porządkowych (myjemy i wycieramy rączki i buzię, sprzątamy po zabawie),

  • Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na polecenia i prośby opiekunek.

 

ZAJĘCIA Z ZAKRESU ROZWOJU MOWY I MYŚLENIA, ROZWÓJ POZNAWCZY

  • Zapoznanie dzieci z nową porą roku- wiosną, wspólne śpiewanie piosenek ,,Maszeruje wiosna”, ,,To już czas’’,

  • Biedroneczki są w kropeczki- różnicowanie kolorów i kształtów,

  • Wiosenne zabawy- ,,Co mogę robić na dworze?’’ (biegać, skakać, jeździć na rowerku, spacerować idea itp.),

  • ,,Dzień świadomości autyzmu’’- idea budowania otwartości i akceptacji wśród dzieci,

  • ,,Dzień Ziemi’’- wspólne sadzenie kwiatów i upiększanie żłobkowego ogródka,

  • Wiosna w ogrodzie. Co jest pod ziemią? -wspólne czytanie książeczek edukacyjnych- rozwijanie zdolności do uważnego słuchania i poznawania świata,

  • Kształtowanie umiejętności naśladowania improwizowanymi ruchami treści piosenek ,,Była sobie żabka mała’’, ,,Kle, kle boćku’’, ,,Mieszkańcy łąki’’,

  • Jak pachnie wiosna?- zapoznanie dzieci z wyglądem wiosennych kwiatów: tulipan, krokus ,żonkil, hiacynt,

  • Ubiór wiosną- w co się ubrać, gdy robi się ciepło?.

 

ZAJĘCIA MANIPULACYJNO-KONSTRUKCYJNE I PLASTYCZNE

  • Rozwój manipulacji i ruchów precyzyjnych: układanie klocków o różnej wielkości, piramidy, układanki - usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej,

  • Doklejanie kropeczek na szablon biedronki przy pomocy wcześniej poznanej figury geometrycznej -koło,

  • Wiosenne puzzle- układanie rysunku kwiatka według wzoru,

  • Kolorowa łąka- tworzenie kwiatów przy wykorzystaniu różnych technik: farby, plastelina, wydzieranki,

  • Nawlekanie i przekładanie koralików- rozwój precyzji i skupienia, przyzwyczajanie do nowego chwytu,

  • Co potrafią moje rączki?- rozwój motoryki małej przy użyciu papieru ( gniecenie, rwanie ,rysowanie, robienie kulek, rzucanie).

 

ROZWÓJ RUCHOWO-FIZYCZNY

  • Zabawy ruchowo-naśladowcze- taniec ugi-bugi, ,,Dwie małe żabki grają sobie w łapki’’, ,,Zig zag’’,

  • Sport to zdrowie- gimnastyka poranna i ogólnorozwojowa, ćwiczenia dużych grup mięśniowych: skłony, podskoki, turlanie się, przysiady, stanie na jednej nodze,

  • Rozwijanie umiejętności pokonywania przeszkód, poruszanie się w różnych kierunkach,

  • Opowieści ruchowe- wykonywanie ruchów naśladujących pokazywany obrazek- samolot-lecimy ,rower-pedałujemy ,kajak-wiosłujemy,

  • Zabawy muzyczno-ruchowe w kole- ,,Kółko graniaste’’, ,,Idzie Róża’’, ,,Baloniku nasz malutki’’, ,,Gąsienica’’,

  • Poszukiwanie zwiastunów wiosny podczas spacerów na świeżym powietrzu.

Opracowała

Anna Filochowska

 

 

 

Data dodania: 2024-04-02 07:09:20
Data edycji: 2024-04-02 07:12:52
Ilość wyświetleń: 51
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej