Kwiecień w grupie Krabiki
ZADANIA WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZE
Budzenie w dzieciach pozytywnych emocji i radosnego nastroju związanego z nowa pora roku- wiosną,
Zachęcanie do zgodnej i wspólnej zabawy z rówieśnikami, opartej na wzajemnym szacunku i akceptacji,
Doskonalenie samodzielnego spożywania posiłków i zachęcanie do zjadania całej porcji,
Usprawnianie samoobsługi: zdejmowanie i zakładanie garderoby, indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych,
Wpajanie nawyków higienicznych i porządkowych (myjemy i wycieramy rączki i buzię, sprzątamy po zabawie),
Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na polecenia i prośby opiekunek.
ZAJĘCIA Z ZAKRESU ROZWOJU MOWY I MYŚLENIA, ROZWÓJ POZNAWCZY
Zapoznanie dzieci z nową porą roku- wiosną, wspólne śpiewanie piosenek ,,Maszeruje wiosna”, ,,To już czas’’,
Biedroneczki są w kropeczki- różnicowanie kolorów i kształtów,
Wiosenne zabawy- ,,Co mogę robić na dworze?’’ (biegać, skakać, jeździć na rowerku, spacerować idea itp.),
,,Dzień świadomości autyzmu’’- idea budowania otwartości i akceptacji wśród dzieci,
,,Dzień Ziemi’’- wspólne sadzenie kwiatów i upiększanie żłobkowego ogródka,
Wiosna w ogrodzie. Co jest pod ziemią? -wspólne czytanie książeczek edukacyjnych- rozwijanie zdolności do uważnego słuchania i poznawania świata,
Kształtowanie umiejętności naśladowania improwizowanymi ruchami treści piosenek ,,Była sobie żabka mała’’, ,,Kle, kle boćku’’, ,,Mieszkańcy łąki’’,
Jak pachnie wiosna?- zapoznanie dzieci z wyglądem wiosennych kwiatów: tulipan, krokus ,żonkil, hiacynt,
Ubiór wiosną- w co się ubrać, gdy robi się ciepło?.
ZAJĘCIA MANIPULACYJNO-KONSTRUKCYJNE I PLASTYCZNE
Rozwój manipulacji i ruchów precyzyjnych: układanie klocków o różnej wielkości, piramidy, układanki - usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
Doklejanie kropeczek na szablon biedronki przy pomocy wcześniej poznanej figury geometrycznej -koło,
Wiosenne puzzle- układanie rysunku kwiatka według wzoru,
Kolorowa łąka- tworzenie kwiatów przy wykorzystaniu różnych technik: farby, plastelina, wydzieranki,
Nawlekanie i przekładanie koralików- rozwój precyzji i skupienia, przyzwyczajanie do nowego chwytu,
Co potrafią moje rączki?- rozwój motoryki małej przy użyciu papieru ( gniecenie, rwanie ,rysowanie, robienie kulek, rzucanie).
ROZWÓJ RUCHOWO-FIZYCZNY
Zabawy ruchowo-naśladowcze- taniec ugi-bugi, ,,Dwie małe żabki grają sobie w łapki’’, ,,Zig zag’’,
Sport to zdrowie- gimnastyka poranna i ogólnorozwojowa, ćwiczenia dużych grup mięśniowych: skłony, podskoki, turlanie się, przysiady, stanie na jednej nodze,
Rozwijanie umiejętności pokonywania przeszkód, poruszanie się w różnych kierunkach,
Opowieści ruchowe- wykonywanie ruchów naśladujących pokazywany obrazek- samolot-lecimy ,rower-pedałujemy ,kajak-wiosłujemy,
Zabawy muzyczno-ruchowe w kole- ,,Kółko graniaste’’, ,,Idzie Róża’’, ,,Baloniku nasz malutki’’, ,,Gąsienica’’,
Poszukiwanie zwiastunów wiosny podczas spacerów na świeżym powietrzu.
Opracowała
Anna Filochowska
76-031 Mścice
ul. Szkolna 1c