Kwiecień w grupie Promyczki
ZADANIA PIELĘGNACYJNO-OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE
Wspieranie nawyków porządkowych: sprzątanie zabawek po zakończonej zabawie,segregowanie według rodzaju
i wyznaczonego miejsca;
Doskonalenie nawyku zgodnej i wspólnej zabawy z rówieśnikami;
Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie :dzielenie się zabawkami ,cierpliwe czekanie na swoją kolej, siedzenie w kole;
Wpajanie nawyków higienicznych:samodzielne mycie rączek,podciąganie rękawów,samodzielne rozbieranie
i ubieranie na czas leżakowania;
Próby samodzielnego zgłaszanie potrzeb fizjologicznych i korzystania z toalety
Nabieranie nawyków grzecznościowych zależnie od sytuacji: witamy się i żegnamy z opiekunami i kolegami
w Żłobku.
Zajęcia umuzykalniająco – ruchowe
Słuchanie piosenek wiosennych „ Bal na łące”, „Maszeruje wiosna”, „Idzie do nas wiosna”, „Witaj wiosno”, Zielona wiosna”
Zabawa rytmiczna- zabawy uwzględniające naukę elementów tańca, poruszanie się w rytm melodii na palcach, łączenie w pary, w koło, szybka orientacja na zmianę melodii.
Poznawanie dźwięków instrumentów muzycznych, próby grania na nich. ”Hałaśliwa i cicha muzyka”;- ćwiczenia rozwijające ekspresję motoryczno- brzmieniową,
„Taniec kwiatów”- dzieci tańczą do piosenek o tematyce wiosennej,
Ćwiczenia i zabawy muzyczno – ruchowe do piosenki „Maszeruje wiosna”- marsz w kole wiązanym, marsz dookoła sali pojedynczo w rytmie słuchanej melodii.
Zajęcia z zakresu mowy i myślenia
Czytanie wierszy i bajek „Koszyczek ogrodniczki”- poznanie nazwy warzyw ”Wiosna”, „Kwiecień”, „Pisanki”,
„Słonko coraz wyżej…” - rozwijanie wyobraźni, poszerzanie słownika dziecięcego,
„Duża piłka, mała piłka”- ćwiczenia klasyfikacyjne, przeliczanie oraz porównywanie piłek.
Ćwiczenia kształtujące wymowę:
ćwiczenia logopedyczne- „Gimnastyka buzi i języka”- zabawy ćwiczące policzki „Chomik”, „Balon”, „Chudniemy”, „Co się stało z naszymi ustami”, klaskanie językiem, kręcenie kolek językiem,
ćwiczenia oddechowe: „Male i duże piórek podróże ”- doskonalenie umiejętności prawidłowego wdechu i wydechu,
ćwiczenia artykulacyjne: zabawa „Co mówią zwierzęta”- Naśladujemy odgłosy zwierząt (kle kle, kum kum,
be be, mu mu),
Ćwiczenie spostrzegawczości „Znajdź zwierzątko”, „Znajdź zwierzątko ukryte w piasku kinetycznym”.
Zabawy plastyczne
Doklejenie czarnych kropek dla biedronki,
Malowanie sylwetki zająca kolorowymi farbkami,
Wykonywanie wyklejanki gałązka bazi z użyciem kolorowego papieru i popcornu.
Zabawy manipulacyjno – konstrukcyjne
Klocki miękkie i twarde o zróżnicowanej wielkości i strukturze. Próby poprawnego wkładania i dopasowywania klocków, budowania wież oraz szeregowania;
Zabawy piramidami, wkładanie obręczy, labirynty – doskonalenie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej;
Prace w wypełnianiu płaszczyzny kolorem: „ Bocian ”, „ Żaba ”, „ Zając ”, „ Biedronka ”, „ Motyl „.
Opracowała:
Justyna Kopiec
76-031 Mścice
ul. Szkolna 1c