Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia kwiecień

Kwiecień w grupie Promyczki

 

ZADANIA PIELĘGNACYJNO-OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE

 

  • Wspieranie nawyków porządkowych: sprzątanie zabawek po zakończonej zabawie,segregowanie według rodzaju

    i wyznaczonego miejsca;

  • Doskonalenie nawyku zgodnej i wspólnej zabawy z rówieśnikami;

  • Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie :dzielenie się zabawkami ,cierpliwe czekanie na swoją kolej, siedzenie w kole;

  • Wpajanie nawyków higienicznych:samodzielne mycie rączek,podciąganie rękawów,samodzielne rozbieranie

    i ubieranie na czas leżakowania;

  • Próby samodzielnego zgłaszanie potrzeb fizjologicznych i korzystania z toalety

  • Nabieranie nawyków grzecznościowych zależnie od sytuacji: witamy się i żegnamy z opiekunami i kolegami

    w Żłobku.

     

    Zajęcia umuzykalniająco – ruchowe

 

  • Słuchanie piosenek wiosennych „ Bal na łące”, „Maszeruje wiosna”, „Idzie do nas wiosna”, „Witaj wiosno”, Zielona wiosna”

  • Zabawa rytmiczna- zabawy uwzględniające naukę elementów tańca, poruszanie się w rytm melodii na palcach, łączenie w pary, w koło, szybka orientacja na zmianę melodii.

  • Poznawanie dźwięków instrumentów muzycznych, próby grania na nich. ”Hałaśliwa i cicha muzyka”;- ćwiczenia rozwijające ekspresję motoryczno- brzmieniową,

  • Taniec kwiatów”- dzieci tańczą do piosenek o tematyce wiosennej,

  • Ćwiczenia i zabawy muzyczno – ruchowe do piosenki „Maszeruje wiosna”- marsz w kole wiązanym, marsz dookoła sali pojedynczo w rytmie słuchanej melodii.

 

Zajęcia z zakresu mowy i myślenia

 

  • Czytanie wierszy i bajek „Koszyczek ogrodniczki”- poznanie nazwy warzyw ”Wiosna”, „Kwiecień”, „Pisanki”,

    Słonko coraz wyżej…” - rozwijanie wyobraźni, poszerzanie słownika dziecięcego,

  • Duża piłka, mała piłka”- ćwiczenia klasyfikacyjne, przeliczanie oraz porównywanie piłek.

  • Ćwiczenia kształtujące wymowę:

    • ćwiczenia logopedyczne- „Gimnastyka buzi i języka”- zabawy ćwiczące policzki „Chomik”, „Balon”, „Chudniemy”, „Co się stało z naszymi ustami”, klaskanie językiem, kręcenie kolek językiem,

    • ćwiczenia oddechowe: „Male i duże piórek podróże ”- doskonalenie umiejętności prawidłowego wdechu i wydechu,

    • ćwiczenia artykulacyjne: zabawa „Co mówią zwierzęta”- Naśladujemy odgłosy zwierząt (kle kle, kum kum,

      be be, mu mu),

    • Ćwiczenie spostrzegawczości „Znajdź zwierzątko”, „Znajdź zwierzątko ukryte w piasku kinetycznym”.

       

Zabawy plastyczne

 

  • Doklejenie czarnych kropek dla biedronki,

  • Malowanie sylwetki zająca kolorowymi farbkami,

  • Wykonywanie wyklejanki gałązka bazi z użyciem kolorowego papieru i popcornu.

     

Zabawy manipulacyjno – konstrukcyjne

 

  • Klocki miękkie i twarde o zróżnicowanej wielkości i strukturze. Próby poprawnego wkładania i dopasowywania klocków, budowania wież oraz szeregowania;

  • Zabawy piramidami, wkładanie obręczy, labirynty – doskonalenie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej;

  • Prace w wypełnianiu płaszczyzny kolorem: „ Bocian ”, „ Żaba ”, „ Zając ”, „ Biedronka ”, „ Motyl „.

 

Opracowała:

Justyna Kopiec

Data dodania: 2023-04-03 07:47:33
Data edycji: 2023-06-22 07:48:33
Ilość wyświetleń: 103
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej