Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia grudzień 2024

GRUDZIEŃ w GRUPIE KRABIKI

Zadania wychowawcze i opiekuńcze:

  • Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie, kontynuacja sprawnego poruszania się w grupie podczas wyjścia na spacer : „Jedziemy pociągiem”, „Idziemy parami”.

  • Zachęcanie dzieci do porządkowania sali – zostawianie uporządkowanego miejsca po zabawie, po skończonym posiłku.

  • Kształtowanie życzliwej postawy wobec innych osób, zachęcanie do używania słów: „Dzień dobry”, „Do widzenia”, „Proszę”, „Dziękuję”, „Przepraszam”.

  • Doskonalenie umiejętności dnia codziennego, reagowanie na prośby i polecenia opiekuna.

  • Dalsze udoskonalanie czynności samoobsługowych, kulturalne spożywanie posiłków, przyjmowanie prawidłowej postawy przy stole. Próby samodzielnego zdejmowania i zakładania butów, części garderoby.

  • Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, czuwanie nad zgodną zabawą w grupie, pomoc w rozwiązywaniu konfliktów między dziećmi

  • Modelowanie nawyków higienicznych i prozdrowotnych – korzystanie z nocnika, mycie rączek po skorzystaniu z toalety.

  • Spotkanie ze Świętym Mikołajem” – budowanie pewności siebie, śmiałości i odwagi, kształtowanie kulturalnego zachowania, tworzenie radosnej atmosfery

Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:

  • Zapoznanie grupy z osobą Świętego Mikołaja, jego wyglądem i strojem. Oswajanie dzieci z wizytą Św. Mikołaja w żłobku.

  • Zima – pogadanka z dziećmi na temat zimowego krajobrazu, zmianami zachodzącymi w przyrodzie. Zwrócenie uwagi na pogodę za oknem.

  • Czytanie wierszy i bajek o tematyce zimowej, świątecznej "Bałwanek", „Świąteczne zamieszanie”, „Wesoły Bałwanek”, „Grudzień”, „Ślizgawka”, „Sanna”, „Zima zła”, „Zima” – rozwijanie wyobraźni, poszerzanie słownika dziecięcego,

  • Zapoznanie dzieci z pojęciem „śnieg” – obserwacja topniejącego śniegu, zabawa śniegiem.

    Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne:

  • Budowanie z klocków miękkich, twardych, o zróżnicowanej wielkości i strukturze – rozwijanie myślenia i koncentracji uwagi poprzez zróżnicowanie tematów – budowanie wież, pociągów, mostów.

  • Zabawy z piłką: turlanie do drugiej osoby, podawanie piłki po kole, rzucanie do celu, rzucanie piłką znad barku.

  • Układanie puzzli, układanek – dopasowywanie elementów o różnej wielkości, kształcie, liczbie. Zabawa manipulacyjna z użyciem zakręconych labiryntów.

    Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:

  • Zabawy z chustą animacyjną – „burza śnieżna”.

  • Zabawa ruchowa z elementami rzuty do celu „Rzucamy śnieżkami”  

  • Naśladowanie ruchem zabaw zimowych – jazda na sankach, nartach, łyżwach. Ćwiczenie równowagi – chodzenie po sali z woreczkiem na głowie.

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa: „Śniegowy bałwan” wskazywanie części ciała.

    Zajęcia umuzykalniające:

  • Śpiewanie piosenki „Mikołaju'', ,,Dzyń ,dzyń” i ilustrowanie jej słów ruchem.

  • Ćwiczenia rytmiczne: klaskanie, tupanie, skakanie,

  • Tańce w kole, próby tańca w parach przy piosenkach zimowych: „Tup, tup po śniegu”, „Hej biały walczyk”, „Choinko piękna jak las”, „A Mikołaj pędzi”, „Zima,zima,zima''”,

    Zajęcia paluszkowe

    ,,Pięć postaci świątecznych'' ,Pięć elfów''

                                                                                                                                                                                                                 opracowała

                                                                                                                                                                                                           Karolina Kozłowska

Data dodania: 2024-12-01 18:44:02
Data edycji: 2024-12-01 18:44:07
Ilość wyświetleń: 29
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej