Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia grudzień

GRUDZIEŃ W GRUPIE PROMYCZKI

Zadania opiekuńczo-wychowawcze

  • Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: czekanie na swoją kolej,

nie zabieranie innym dzieciom zabawek.

  • Usprawnianie samoobsługi: samodzielność w piciu z kubka,

posługiwaniu się łyżką, widelcem.

  • Indywidualne zgłaszanie potrzeb fizjologicznych – utrwalanie

samodzielnego korzystania z toalety przez dzieci.

  • Spotkanie z Mikołajem” – wyrabianie śmiałości i odwagi, kształtowanie nawyków kulturalnych.

  • Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na prośby i polecenia opiekuna.

  • Przypominanie o zasadach panujących w grupie - nauka słuchania, gdy mówią inni, cierpliwe

czekanie na swoją kolej.

 

Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:

  • Święty Mikołaj wśród dzieci” – zapoznanie grupy

z postacią, wyglądem i cechami charakterystycznymi na podstawie

obrazków. Oswajanie dzieci ze zbliżającą się wizytą Mikołaja w żłobku.

  • Zimowa pogoda” – zabawa dydaktyczna: zapoznanie

dzieci z ilustracjami przedstawiającymi cechy charakterystyczne

dla zimowej aury (padający śnieg, wiatr, zawieja, zaspy).

  • Na choince” – rytmizowanie zdania: Na choince gwiazdka

świeci i swym blaskiem cieszy dzieci – głośno, cicho, wolno, szybko.

  • Liczymy śnieżynki” – liczenie do pięciu.

  • Ćwiczenia oddechowe „Śnieżynki”- dmuchanie papierowych śnieżynek.

 

Zabawy umuzykalniająco-ruchowe i fizyczno-zdrowotne

Wspólne tańce w kole do piosenek „Mikołaj”, „A Mikołaj”,

  • Słuchanie i śpiewanie kolęd – wprowadzanie świątecznego nastroju.

  • Zabawa muzyczno-ruchowa do piosenek: Taniec ,,Białe śnieżynki”, ,,Płatek śniegu”

  • Zabawy kołowe, ruchowo – naśladowcze do świątecznych piosenek.

  • Zabawa ruchowa z elementami klasyfikacji – na dywanie opiekunka układa bombki z kolorowego papieru (czerwony, żółty, zielony, niebieski). Zadaniem dzieci jest dopasować kolorowe piłeczki do odpowiednich bombek.

  • Pobyt na świeżym powietrzu – hartowanie dzieci, dostarczanie pozytywnych emocji.

 

Zajęcia manipulacyjno-konstrukcyjne, plastyczne

  • Puzzle i układanki drewniane – stymulowanie procesów spostrzegania, analizy i syntezy wzrokowej, uwagi oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej

  • Piramidy, wkładanki, obręcze- usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Dopasowanie kształtów do otworów (koło, trójkąt, kwadrat) - celowanie, wkładanie- stymulowanie procesów spostrzegania i uwagi oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej,

  • Moja Bombeczka” – dzieci ozdabiają kontur bombki różnymi przyborami.

  • Choinka” –praca plastyczna. Dzieci ozdabiają choinkę kulkami z plasteliny.

 

Opracowała Angelika Snoch

Data dodania: 2023-12-01 22:08:37
Data edycji: 2024-01-10 22:08:50
Ilość wyświetleń: 119
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej