GRUDZIEŃ W GRUPIE PROMYCZKI
Zadania opiekuńczo-wychowawcze
Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: czekanie na swoją kolej,
nie zabieranie innym dzieciom zabawek.
Usprawnianie samoobsługi: samodzielność w piciu z kubka,
posługiwaniu się łyżką, widelcem.
Indywidualne zgłaszanie potrzeb fizjologicznych – utrwalanie
samodzielnego korzystania z toalety przez dzieci.
„Spotkanie z Mikołajem” – wyrabianie śmiałości i odwagi, kształtowanie nawyków kulturalnych.
Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na prośby i polecenia opiekuna.
Przypominanie o zasadach panujących w grupie - nauka słuchania, gdy mówią inni, cierpliwe
czekanie na swoją kolej.
Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:
„Święty Mikołaj wśród dzieci” – zapoznanie grupy
z postacią, wyglądem i cechami charakterystycznymi na podstawie
obrazków. Oswajanie dzieci ze zbliżającą się wizytą Mikołaja w żłobku.
„Zimowa pogoda” – zabawa dydaktyczna: zapoznanie
dzieci z ilustracjami przedstawiającymi cechy charakterystyczne
dla zimowej aury (padający śnieg, wiatr, zawieja, zaspy).
„Na choince” – rytmizowanie zdania: Na choince gwiazdka
świeci i swym blaskiem cieszy dzieci – głośno, cicho, wolno, szybko.
„Liczymy śnieżynki” – liczenie do pięciu.
Ćwiczenia oddechowe „Śnieżynki”- dmuchanie papierowych śnieżynek.
Zabawy umuzykalniająco-ruchowe i fizyczno-zdrowotne
Wspólne tańce w kole do piosenek „Mikołaj”, „A Mikołaj”,
Słuchanie i śpiewanie kolęd – wprowadzanie świątecznego nastroju.
Zabawa muzyczno-ruchowa do piosenek: Taniec ,,Białe śnieżynki”, ,,Płatek śniegu”
Zabawy kołowe, ruchowo – naśladowcze do świątecznych piosenek.
Zabawa ruchowa z elementami klasyfikacji – na dywanie opiekunka układa bombki z kolorowego papieru (czerwony, żółty, zielony, niebieski). Zadaniem dzieci jest dopasować kolorowe piłeczki do odpowiednich bombek.
Pobyt na świeżym powietrzu – hartowanie dzieci, dostarczanie pozytywnych emocji.
Zajęcia manipulacyjno-konstrukcyjne, plastyczne
Puzzle i układanki drewniane – stymulowanie procesów spostrzegania, analizy i syntezy wzrokowej, uwagi oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej
Piramidy, wkładanki, obręcze- usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Dopasowanie kształtów do otworów (koło, trójkąt, kwadrat) - celowanie, wkładanie- stymulowanie procesów spostrzegania i uwagi oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej,
„Moja Bombeczka” – dzieci ozdabiają kontur bombki różnymi przyborami.
„Choinka” –praca plastyczna. Dzieci ozdabiają choinkę kulkami z plasteliny.
Opracowała Angelika Snoch
76-031 Mścice
ul. Szkolna 1c