Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia Czerwiec

Zadania wychowawcze i opiekuńcze:

-Wpajanie nawyków grzecznościowych, higienicznych i porządkowych: m. in. rytuał powitania i pożegnania, porządkowanie zabawek, mycie rączek przed i po posiłku oraz po spacerze.

-Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie, kontynuacja sprawnego poruszania się w grupie podczas wyjścia na plac zabaw i doskonalenie umiejętności bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu: „Jedziemy pociągiem”, „Idziemy parami”.

-Usprawnianie samoobsługi: kontynuacja wspomagania nauki samodzielności w piciu z kubka, posługiwaniu się łyżką

-Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie butów, garderoby, indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych oraz samodzielne korzystanie z toalety.

-Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji

- Doskonalenie nawyku wspólnej, zgodnej zabawy – zaangażowanie w zabawy grupowe, zwracanie uwagi na innych uczestników zabawy, prawidłowe i bezpieczne korzystanie z zabawek.

Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, pojęć matematycznych rozwój poznawczy:

-Radośnie świętujemy Dzień Dziecka, pogadanka z dziećmi na temat ich święta i słuchanie wierszyka „Pierwszy czerwca”.

-Wspólne przeglądanie książeczek z żłobkowej biblioteczki „Oglądamy ulubione bajki”.

-„Zwierzęta w zoo”- poznanie zwierząt małpa, żyrafa, zebra, lew, słoń-oglądanie kolorowych ilustracji oraz rozpoznawanie odgłosów.

-Ćwiczenia językowe „Mówimy szeptem”.

-Zabawy kształtujące spostrzegawczość: „Znajdź zwierzątko”.

-Zabawa „Magiczne słowa”- utrwalenie poznanych magicznych słów „proszę”, „dziękuje”, „przepraszam” oraz „dzień dobry”, „do widzenia”.

-Czytanie wierszy i bajek: „Czerwiec”, „Lato”, „Dżungla”, „Małpa w kąpieli”, „Zwierzęta w zoo”, - rozwijanie wyobraźni, poszerzanie słownika dziecięcego.

-Zabawa w kącikach tematycznych: kuchennym, lalek (prasowanie karmienie, usypianie, spacery z wózkami).

-Ćwiczenia kształtujące wymowę:

  • ćwiczenia logopedyczne - „Gimnastyka buzi i języka”- zabawy ćwiczące policzki „Chomik”, „Balon”, „Chudniemy”, „Co się stało z naszymi ustami”, klaskanie językiem, kręcenie kolek językiem, rureczka;

  • ćwiczenia oddechowe: „dmuchawce, latawce”- dmuchanie płatków kwiatów, dmuchawców podczas pobytu na świeżym powietrzu, dmuchanie baniek mydlanych- doskonalenie umiejętności prawidłowego wdechu i wydechu;

  • ćwiczenia dźwiękonaśladowcze: naśladowanie odgłosów zwierząt.

Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne:

-Układanie klocków o rożnej wielkości, ciężkości, strukturze, dopasowywanie elementów układanek o rożnej wielkości i liczbie- budowanie wież, mostów, domków, garaży, pociągów.

-Piramidy, wkładanki, rzucanie do celu, obręcze, labirynty – usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

-Puzzle „zoo” i układanki drewniane– stymulowanie procesów spostrzegania, analizy i syntezy wzrokowej, uwagi oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.

-Budownictwo w piasku- robienie babek z użyciem foremek, przesiewanie oraz przesypywanie piasku.

-Praca plastyczna:Kolorowe Wakacje – malowanie farbami latawca, wyrażanie swojej ekspresji.

-Morska przygoda – praca plastyczna przy użyciu: kleju, papieru, bibuły.

Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego ,zajęcia umuzykalniające

-Dziecięcy plac zabaw - gry i zabawy podczas obchodów Dnia Dziecka

-„Mój kolega robi…” – zabawa ruchowo - naśladowcza

-Pobyt na świeżym powietrzu – dostarczanie pozytywnych emocji podczas zabaw w ogrodzie.

-Zabawy kształtujące refleks: „Słońce świeci – deszczyk pada”

-Zabawa ruchowa z elementami klasyfikacji – na dywanie opiekunka układa kwiatki z kolorowego papieru (czerwony, żółty, zielony, niebieski). Zadaniem dzieci jest dopasować kolorowe płatki do odpowiednich kwiatów

-Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny- zabawa „Jedź, stój”

-Poranna gimnastyka do piosenek „Gimnastyka ważna sprawa”, „Rączki do góry”,

-Zabawy z piłką: kopanie, rzucanie, turlanie, podawanie.

-Ćwiczenia muzyczno – ruchowe inscenizowane treścią piosenek, zachęcanie do naśladowania ruchów i gestów opiekuna.

                                                                                                                                                                                                                     Opracowała

                                                                                                                                                                                                             Karolina Kozłowska

Data dodania: 2025-06-01 18:29:39
Data edycji: 2025-06-01 18:29:43
Ilość wyświetleń: 12
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej