Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
-Wpajanie nawyków grzecznościowych, higienicznych i porządkowych: m. in. rytuał powitania i pożegnania, porządkowanie zabawek, mycie rączek przed i po posiłku oraz po spacerze.
-Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie, kontynuacja sprawnego poruszania się w grupie podczas wyjścia na plac zabaw i doskonalenie umiejętności bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu: „Jedziemy pociągiem”, „Idziemy parami”.
-Usprawnianie samoobsługi: kontynuacja wspomagania nauki samodzielności w piciu z kubka, posługiwaniu się łyżką
-Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie butów, garderoby, indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych oraz samodzielne korzystanie z toalety.
-Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji
- Doskonalenie nawyku wspólnej, zgodnej zabawy – zaangażowanie w zabawy grupowe, zwracanie uwagi na innych uczestników zabawy, prawidłowe i bezpieczne korzystanie z zabawek.
Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, pojęć matematycznych rozwój poznawczy:
-Radośnie świętujemy Dzień Dziecka, pogadanka z dziećmi na temat ich święta i słuchanie wierszyka „Pierwszy czerwca”.
-Wspólne przeglądanie książeczek z żłobkowej biblioteczki „Oglądamy ulubione bajki”.
-„Zwierzęta w zoo”- poznanie zwierząt małpa, żyrafa, zebra, lew, słoń-oglądanie kolorowych ilustracji oraz rozpoznawanie odgłosów.
-Ćwiczenia językowe „Mówimy szeptem”.
-Zabawy kształtujące spostrzegawczość: „Znajdź zwierzątko”.
-Zabawa „Magiczne słowa”- utrwalenie poznanych magicznych słów „proszę”, „dziękuje”, „przepraszam” oraz „dzień dobry”, „do widzenia”.
-Czytanie wierszy i bajek: „Czerwiec”, „Lato”, „Dżungla”, „Małpa w kąpieli”, „Zwierzęta w zoo”, - rozwijanie wyobraźni, poszerzanie słownika dziecięcego.
-Zabawa w kącikach tematycznych: kuchennym, lalek (prasowanie karmienie, usypianie, spacery z wózkami).
-Ćwiczenia kształtujące wymowę:
ćwiczenia logopedyczne - „Gimnastyka buzi i języka”- zabawy ćwiczące policzki „Chomik”, „Balon”, „Chudniemy”, „Co się stało z naszymi ustami”, klaskanie językiem, kręcenie kolek językiem, rureczka;
ćwiczenia oddechowe: „dmuchawce, latawce”- dmuchanie płatków kwiatów, dmuchawców podczas pobytu na świeżym powietrzu, dmuchanie baniek mydlanych- doskonalenie umiejętności prawidłowego wdechu i wydechu;
ćwiczenia dźwiękonaśladowcze: naśladowanie odgłosów zwierząt.
Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne:
-Układanie klocków o rożnej wielkości, ciężkości, strukturze, dopasowywanie elementów układanek o rożnej wielkości i liczbie- budowanie wież, mostów, domków, garaży, pociągów.
-Piramidy, wkładanki, rzucanie do celu, obręcze, labirynty – usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
-Puzzle „zoo” i układanki drewniane– stymulowanie procesów spostrzegania, analizy i syntezy wzrokowej, uwagi oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.
-Budownictwo w piasku- robienie babek z użyciem foremek, przesiewanie oraz przesypywanie piasku.
-Praca plastyczna:Kolorowe Wakacje – malowanie farbami latawca, wyrażanie swojej ekspresji.
-Morska przygoda – praca plastyczna przy użyciu: kleju, papieru, bibuły.
Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego ,zajęcia umuzykalniające
-Dziecięcy plac zabaw - gry i zabawy podczas obchodów Dnia Dziecka
-„Mój kolega robi…” – zabawa ruchowo - naśladowcza
-Pobyt na świeżym powietrzu – dostarczanie pozytywnych emocji podczas zabaw w ogrodzie.
-Zabawy kształtujące refleks: „Słońce świeci – deszczyk pada”
-Zabawa ruchowa z elementami klasyfikacji – na dywanie opiekunka układa kwiatki z kolorowego papieru (czerwony, żółty, zielony, niebieski). Zadaniem dzieci jest dopasować kolorowe płatki do odpowiednich kwiatów
-Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny- zabawa „Jedź, stój”
-Poranna gimnastyka do piosenek „Gimnastyka ważna sprawa”, „Rączki do góry”,
-Zabawy z piłką: kopanie, rzucanie, turlanie, podawanie.
-Ćwiczenia muzyczno – ruchowe inscenizowane treścią piosenek, zachęcanie do naśladowania ruchów i gestów opiekuna.
Opracowała
Karolina Kozłowska
76-031 Mścice
ul. Szkolna 1c