Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia Czerwiec

Czerwiec w grupie Krabiki

ZADANIA WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZE

  • Umacnianie poczucia braterstwa i przyjaźni podczas wspólnego świętowania Dnia Dziecka,

  • Zachęcanie do swobodnej i zgodnej zabawy z rówieśnikami oraz czerpania z niej radości,

  • Zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad dotyczących bezpieczeństwa podczas zabaw na żłobkowym placu,

  • Doskonalenie samodzielnego spożywania posiłków i zachęcanie do zjadania całej porcji,

  • Kształtowanie nawyków higienicznych i prozdrowotnych poprzez mycie rak w określonych porach dnia.

 

 

 

ZAJĘCIA Z ZAKRESU ROZWOJU MOWY I MYŚLENIA, ROZWÓJ POZNAWCZY

 

  • Zapoznanie dzieci z nową porą roku- latem, wspólne śpiewanie piosenki ,,Lato ,lato czeka”,

  • Wprowadzenie nowego słownictwa dotyczącego letnich owoców i warzyw,

  • ,,Mój wyjątkowy dzień” -zapoznanie dzieci ze świętem Dnia Dziecka,

  • ,,Jaki mam kolor?”-stymulacja zmysłu wzroku, kształtowanie spostrzegawczości z użyciem koła barw,

  • ,,Letnie owoce”- zapoznanie dzieci z letnimi owocami- truskawki, maliny, jagody i ich degustacja,

  • Rozwijanie wrażliwości węchowej, słuchowej, smakowej i dotykowej dzieci,

  • ,,Witaminki”- wspólne czytanie wiersza z wykorzystaniem flanelografu,

  • ,,Piknik”-poznajemy przedmioty potrzebne na piknik: kosz, kocyk, naczynia, owoce, kanapki, piłka itp.,

 

 

ZAJĘCIA MANIPULACYJNO-KONSTRUKCYJNE I PLASTYCZNE

 

  • Rozwój manipulacji i ruchów precyzyjnych: układanie klocków o różnej wielkości, piramidy, układanki, obręcze, labirynty - usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej,

  • ,,Chodź ,pomaluj mój świat”- malowanie na streczu,

  • Budujemy zamki z piasku- zabawa w piaskownicy na żłobkowym placu zabaw z użyciem foremek, łopatek i wiaderek),

  • ,,Piłka plażowa’’- wyklejanie za pomocą plasteliny rysunku piłki plażowej,

  • ,,Kolorowy owoc”- dzieci wypełniają kontur wybranego owocu farbką,

  • ,,Pocztówka z wakacji’’- czym pojadę na wakacje?- próby dopasowania środków lokomocji do ich miejsca występowania, (statek-morze, samolot-niebo, samochód-ulica itp.),

  • Co można zrobić z kartką?- gniecenie, rwanie ,rysowanie, robienie kulek, rzucanie.

 

ROZWÓJ RUCHOWO-FIZYCZNY

 

  • Zabawy ruchowo-naśladowcze- taniec zig-zag, ,,Dwie małe żabki grają sobie w łapki’’,

  • ,,Wszystkie dzieci nasze są”- zabawa kołowa,

  • Pobudzanie aktywności fizycznej dziecka i zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu i zabaw na świeżym powietrzu,

  • Usprawnianie motoryki dużej poprzez rzucanie ,turlanie ,łapanie piłki,

  • Rozwijanie umiejętności pokonywania przeszkód, poruszanie się w różnych kierunkach,

  • Opowieści ruchowe- wykonywanie ruchów naśladujących pokazywany obrazek- samolot-lecimy ,rower-pedałujemy ,kajak-wiosłujemy.

 



Opracowała

Anna Filochowska

 

 

 

Data dodania: 2024-05-31 13:03:46
Data edycji: 2024-05-31 13:04:20
Ilość wyświetleń: 47
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej