CZERWIEC W GRUPIE PROMYCZKI
Zadania pielęgnacyjno-opiekuńczo-wychowawcze
Utrwalanie nawyków orientacyjno-porządkowych: sprzątanie zabawek
po zakończone zabawie, segregowanie zabawek według rodzaju i wyznaczonego miejsca, dbanie o zabawki, siadanie na swoim miejscu przy stolikach oraz zasuwanie krzesełek po odejściu od stolika;
Doskonalenie nawyku zgodnej i wspólnej zabawy z rówieśnikami, rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji;
Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie:idziemy parami, siedzenia w kole, czekanie na swoją kolej, dzielenie się z innymi dziećmi zabawkami.
Wpajanie nawyku higienicznych i samoobsługowych: sygnalizowania potrzeb fizjologicznych, mycia rączek i buzi po posiłkach, samodzielnego rozbierania
i ubierania na czas leżakowania;
Nabieranie nawyków grzecznościowych zależnie od sytuacji: witamy się i żegnamy
z opiekunkami i kolegami w żłobku, używanie słów: dziękuję, proszę, przepraszam;
Cykl Wiosna-Słoneczny Czerwiec
ZADANIA DYDAKTYCZNE
Zabawy z zakresu mowy i myślenia
Radośnie świętujemy Dzień Dziecka- pogadanka z dziećmi na temat ich święta i słuchanie wierszyka „Pierwszy czerwca”,”Tęcza”-zapoznanie dzieci ze zjawiskiem,nazywanie i różnicowanie kolorów, wskazywanie przedmiotów w danym kolorze. Czytanie wierszy i bajek „Czerwiec”, ,,Dżungla”,”Zwierzęta w Zoo”.Ćwiczenia logopedyczne -,,Gimnastyka buzi i języka ''- zabawy ćwiczące policzki „Chomik”,”Balon”.Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze: naśladowanie odgłosów owadów i zwierząt;
Zabawy umuzykalniająco-ruchowe
Zabawy w kole ,,Balonik'', Kółko graniaste'', Wspólne tańce do piosenek ,,Wszystkie dzieci
nasze są”, ,,Bal na łące”,” Idziemy do zoo”,Ćwiczenia słuchowo-rytmicze z wykorzystaniem instrumentów muzycznych, zabawy rytmiczne ze zmiana tempa, podskoki w górę w rytm klaskania, tupanie w rytm muzyki. Ćwiczenia słuchowe rozwijające wrażliwość dziecka
na natężenie dźwięku cicho-głośno;
Zabawy rozwijające motorykę dużą i małą
ćwiczenia usprawniające utrzymywanie równowagi:chód bociani ,stanie na jednej nodze,chodzenie po wyznaczonej lini itp.piętrzenie i burzenie konstrukcji z klocków i dużych pianek,pokonywanie dużych przeszkód,zabawy na żłobkowym placu zabaw,zabawy ruchowo- naśladowcze ptaszki,gąsienice,wzmacnianie koordynacji ręka-oko i ćwiczenia mięśni ręki-wycinanie przy pomocy plastikowych nożyczek zabawy orientacyjno -porządkowe ,,Letnie porządki’’,
zabawy paluszkowe,,Rodzinka'' ,Pięć małpek
Zabawy manipulacyjne
zabawy plastyczne ,Kolorowe owady’’,
zabawy dowolne z wykorzystaniem kredek ,pasteli itp.zabawy z plasteliną
Opracowała:
Justyna Kopiec
76-031 Mścice
ul. Szkolna 1c