Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia czerwiec

Czerwiec w grupie Krabiki

ZADANIA WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZE

  • Budzenie w dzieciach pozytywnych emocji i radosnego nastroju związanego z Dniem Dziecka,

  • Zachęcanie do swobodnej i zgodnej zabawy z rówieśnikami,

  • Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie, doskonalenie bezpiecznej zabawy na żłobkowym placu i umacnianie poczucia przyjaźni i braterstwa,

  • Doskonalenie samodzielnego spożywania posiłków i zachęcanie do zjadania całej porcji,

  • Kontynuowanie kształtowania pozytywnych nawyków higienicznych i prozdrowotnych,

  • Przygotowywanie dzieci do przejścia do przedszkola (trening czynności samoobsługowych: przebieramy się ,samodzielnie zmieniamy buciki),

  • Używanie form grzecznościowych, uprzejme zachowanie wobec innych,

  • Wspólne rozwiązywanie konfliktów poprzez rozmowę o emocjach.

 

ZAJĘCIA Z ZAKRESU ROZWOJU MOWY I MYŚLENIA, ROZWÓJ POZNAWCZY

 

  • Zapoznanie dzieci z nową porą roku- latem, wspólne śpiewanie piosenki ,,Lato ,lato czeka”,

  • Pogadanka na temat spędzania wolnego czasu ,,Co będę robić podczas wakacji?’’ (pływać, biegać ,jeździć na rowerze itp.),

  • Wakacyjne podróże- ,,Gdzie mogę pojechać?’’ (nad jezioro, nad morze, w góry, do babci itp.),

  • Jak wygląda książka? -wspólne czytanie baśni Andersena- rozwijanie zdolności do uważnego słuchania,

  • Kształtowanie umiejętności naśladowania improwizowanymi ruchami treści piosenek ,,Była sobie żabka mała’’, ,,Lato ,lato czeka’’, ,,Do przedszkola’’,

  • ,,Letni owocowy zawrót głowy’’- przypomnienie wcześniej poznanych owoców i warzyw,

  • Ubiór latem- w co trzeba się ubrać, gdy mocno świeci słonko?,

  • ,,Bezpieczne wakacje’’-zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa podczas spędzania czasu poza domem (słuchamy mamy, nie oddalamy się od rodziców, nie rozmawiamy z obcymi.

 

ZAJĘCIA MANIPULACYJNO-KONSTRUKCYJNE I PLASTYCZNE

 

  • Rozwój manipulacji i ruchów precyzyjnych: układanie klocków o różnej wielkości, piramidy, układanki, obręcze, labirynty - usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej,

  • Wyklejanie na kartce domku przy pomocy wcześniej poznanych figur geometrycznych (koło, kwadrat ,trójkąt),

  • Budujemy zamki z piasku (zabawa w piaskownicy na żłobkowym placu zabaw z użyciem foremek, łopatek i wiaderek),

  • ,,piłka plażowa’’- wyklejanie za pomocą plasteliny rysunku piłki plażowej,

  • ,,pocztówka z wakacji’’- czym pojadę na wakacje?- próby dopasowania środków lokomocji do ich miejsca występowania, (statek-morze, samolot-niebo, samochód-ulica itp.),

  • Co można zrobić z kartką?- gniecenie, rwanie ,rysowanie, robienie kulek, rzucanie.

 

ROZWÓJ RUCHOWO-FIZYCZNY

 

  • Zabawy ruchowo-naśladowcze- taniec ugi-bugi, ,,Dwie małe żabki grają sobie w łapki’’,

  • Sport to zdrowie- gimnastyka poranna i ogólnorozwojowa, ćwiczenia dużych grup mięśniowych: skłony, podskoki, turlanie się, przysiady, stanie na jednej nodze,

  • Rozwijanie umiejętności pokonywania przeszkód, poruszanie się w różnych kierunkach,

  • Opowieści ruchowe- wykonywanie ruchów naśladujących pokazywany obrazek- samolot-lecimy ,rower-pedałujemy ,kajak-wiosłujemy,

  • Zabawy muzyczno-ruchowe w kole- ,,Mam chusteczkę haftowaną’’, ,,Idzie Róża’’, ,,Chodzi lisek’’.

Opracowała

Anna Filochowska

 

 

 

Data dodania: 2023-06-22 07:41:00
Ilość wyświetleń: 99
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej