Zamierzenia czerwiec
Czerwiec w grupie Krabiki
ZADANIA WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZE
-
Budzenie w dzieciach pozytywnych emocji i radosnego nastroju związanego z Dniem Dziecka,
-
Zachęcanie do swobodnej i zgodnej zabawy z rówieśnikami,
-
Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie, doskonalenie bezpiecznej zabawy na żłobkowym placu i umacnianie poczucia przyjaźni i braterstwa,
-
Doskonalenie samodzielnego spożywania posiłków i zachęcanie do zjadania całej porcji,
-
Kontynuowanie kształtowania pozytywnych nawyków higienicznych i prozdrowotnych,
-
Przygotowywanie dzieci do przejścia do przedszkola (trening czynności samoobsługowych: przebieramy się ,samodzielnie zmieniamy buciki),
-
Używanie form grzecznościowych, uprzejme zachowanie wobec innych,
-
Wspólne rozwiązywanie konfliktów poprzez rozmowę o emocjach.
ZAJĘCIA Z ZAKRESU ROZWOJU MOWY I MYŚLENIA, ROZWÓJ POZNAWCZY
-
Zapoznanie dzieci z nową porą roku- latem, wspólne śpiewanie piosenki ,,Lato ,lato czeka”,
-
Pogadanka na temat spędzania wolnego czasu ,,Co będę robić podczas wakacji?’’ (pływać, biegać ,jeździć na rowerze itp.),
-
Wakacyjne podróże- ,,Gdzie mogę pojechać?’’ (nad jezioro, nad morze, w góry, do babci itp.),
-
Jak wygląda książka? -wspólne czytanie baśni Andersena- rozwijanie zdolności do uważnego słuchania,
-
Kształtowanie umiejętności naśladowania improwizowanymi ruchami treści piosenek ,,Była sobie żabka mała’’, ,,Lato ,lato czeka’’, ,,Do przedszkola’’,
-
,,Letni owocowy zawrót głowy’’- przypomnienie wcześniej poznanych owoców i warzyw,
-
Ubiór latem- w co trzeba się ubrać, gdy mocno świeci słonko?,
-
,,Bezpieczne wakacje’’-zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa podczas spędzania czasu poza domem (słuchamy mamy, nie oddalamy się od rodziców, nie rozmawiamy z obcymi.
ZAJĘCIA MANIPULACYJNO-KONSTRUKCYJNE I PLASTYCZNE
-
Rozwój manipulacji i ruchów precyzyjnych: układanie klocków o różnej wielkości, piramidy, układanki, obręcze, labirynty - usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
-
Wyklejanie na kartce domku przy pomocy wcześniej poznanych figur geometrycznych (koło, kwadrat ,trójkąt),
-
Budujemy zamki z piasku (zabawa w piaskownicy na żłobkowym placu zabaw z użyciem foremek, łopatek i wiaderek),
-
,,piłka plażowa’’- wyklejanie za pomocą plasteliny rysunku piłki plażowej,
-
,,pocztówka z wakacji’’- czym pojadę na wakacje?- próby dopasowania środków lokomocji do ich miejsca występowania, (statek-morze, samolot-niebo, samochód-ulica itp.),
-
Co można zrobić z kartką?- gniecenie, rwanie ,rysowanie, robienie kulek, rzucanie.
ROZWÓJ RUCHOWO-FIZYCZNY
-
Zabawy ruchowo-naśladowcze- taniec ugi-bugi, ,,Dwie małe żabki grają sobie w łapki’’,
-
Sport to zdrowie- gimnastyka poranna i ogólnorozwojowa, ćwiczenia dużych grup mięśniowych: skłony, podskoki, turlanie się, przysiady, stanie na jednej nodze,
-
Rozwijanie umiejętności pokonywania przeszkód, poruszanie się w różnych kierunkach,
-
Opowieści ruchowe- wykonywanie ruchów naśladujących pokazywany obrazek- samolot-lecimy ,rower-pedałujemy ,kajak-wiosłujemy,
-
Zabawy muzyczno-ruchowe w kole- ,,Mam chusteczkę haftowaną’’, ,,Idzie Róża’’, ,,Chodzi lisek’’.
Opracowała
Anna Filochowska